Thursday 23 August 2007

Uppgorelser ar i farten.

Jag vet inte om ni ar som jag i den har fragan, men nar jag foljer serier pa TV blir jag sa vansinnigt djavla skitforbannad pa mesproppar som gar omkring i en sorja av missforstand och mar daligt istallet for att bara vara tydliga med vad de vill.

Just det.

Insag just att jag gor precis samma sak sjalv.
Missforstandssorjan nar mig till midjan, och jag har egentligen ingen avsikt att ordna upp den.
Ingen som helst faktiskt, och jag har inte ens vett att skammas.

Apropa nagonting HELT annat. Efter heta diskussioner med Pappanik igar, sa har vi arbetat fram en deal. Jag vill ga en barnskotarkurs som skulle ge mig kvalifikationer att jobba pa dagis eller liknande, sa jag har nagonting att ga till nar det har tar slut. Problemet ar att den ar fordjavladyr.

Men eftersom Pappanik ar en omtanksam och generos manniska som vill att jag ska ha det bra, sa har han erbjudit sig att finansiera spektaklet, och dessutom strukturera om Lillemans aktiviteter sa de inte krockar med min skoltid. Och om jag ar jattesnall, sa kanske han till och med koper en fin skolvaska at mig. Men det ar om jag ar riktigt, riktigt snall.

Pa ett villkor dock.
Att jag, nar de kommer tillbaka fran Frankriket pa onsdag, ska ha slutat roka.

Jag ar ju inte dummare an att jag fattar att det ar en sjukt bra deal.
Men da tanker jag inte vara sadar skolvaskesnall.

2 comments:

Anonymous said...

Snällt, men taskigt att ha krav också. :P Men se det från den goda sidan, när allt är betalt o klart står det dig ju fritt fram att börja igen...Låter skoj att gå på kurs iaf.

Pussar o kramar

(hoppas barnen är snälla mot dig!)

Anonymous said...

Haha. Han är bra på att deala.

Men sköter du dig nu så blir det ju kanon! (eller är detta i samma anda som med bilen...? ;P )