Monday 27 August 2007

Nerd-alert.

Jag hittade nagot att fordriva tiden med.

Jag har tittat pa vilken utbildning jag vill ga. Nu kliar det i fingrarna pa mig. Jag alskar studier - lukten av bocker, hur orden i dem oppnar en hel ny varld av perspektiv och bjuder in till ormgropar i insikter. Tanken pa att utoka mina kunskaper, stiga i mina egna ogon gor mig alltid upphetsad. Inte ens tanken pa att skriva en uppsats pa femtusen ord pa ett sprak som inte ar mitt modersmal morkar molnen - snarare tvartom. Tank vad jag kan tanka om mig sjalv nar jag lyckas.

Det bor en nord inom mig, som ar redo att sparka sin vag ut ur fangenskapen narhelst hon far chansen. Nu ger jag henne den pa silverfat.

Nu funderar jag ocksa pa att byta namn till Greta, bara for att det rimmar pa veta.

2 comments:

Anonymous said...

Du heter redan Greta.
Det borde du faktiskt veta.

:D

Här är klockan efter ett och det är endast jag vaken. SmåMyror och MyrMormor snusar i ena rummet, MyrFarmor i ett annat, och MyrPappa i ett tredje.
Jag sitter på nedervåningen och knaprar saltlakrits. SÅHÄR gott.


Men vet du vad JAG kom på. Du har inte ens förärat mig med en länk. Du är en hemsk människa.
Ville bara säga det. :P

Anonymous said...

De er bra gumman!! possitiv om du underbara människa!! Hur gick det med skrivingen på orden nu då..*ler*