Sunday 26 August 2007

En lang, trist, trakig och... och... alldeles underbar lista.

(Jo, jag har oversatt den sjalv fran ett annat sprak, darfor fattas prickar i fragor saval som svar. Isn't life great?!)


1. Hur gammal ar du om 5 ar?
Trettiotre stycken. Ar alltsa.

2. Vem spenderade du minst tva timmar med idag?
Det var faktiskt med en person, men denne och jag vill att h*n ska vara anonym.

3. Hur lang ar du?
Etthundrasextioen och en halv centimeter.

5. Vilken var den sista film du sag?
Ace Ventura - Nature calls. Jag sag en tredjedel av National Treasure efter, men jag somnade, sa jag raknar inte den.

6. Vem var den senaste personen du ringde?
Myra. Saklart. Alltid Myra.

7. Vem var den senaste personen att ringa dig?
H*n som jag spenderade tid med.

8. Hur lyder ditt senaste sms?
"Du vackra kvinna :) Vi far inte glomma att komma ihag varandra! Lat oss skala for oss... for mannen som har oss, forlorarna som hade oss, och de lyckliga som vill traffa oss! Du raknas som en av de vackraste bland mina vanninor. Du utvalda, skicka det har till dina vackraste vanninor (dvs bl a mig). Far du detta tillbaka ar du verkligen vacker. Bryter du kedjan ar risken att du far slapp hud, rynkor, hangbrost, generande harvaxt inom 10 ar. Ma bast!" Jag gjorde dock bedomningen att jag redan har slapp hud och alla de dar sakerna, sa det kan liksom inte bli varre bara for att jag inte skickar ett forskrivet sms till mina vackra vanninor. Jag sager det har istallet - Mina kara vanninor, ni ar vackra!

10. Foredrar du samtal eller sms?
Det beror pa vem det kommer ifran. Men mest sms. Tror jag.

12. Ar dina foraldrar gifta/skilda?
Ja.

13. Nar var sista gangen du sag din mamma?
En och en halv vecka sedan. Typ.

14. Vilken farg har dina ogon?
Grona.

15. Vilken tid vaknade du idag?
Strax efter sju. I vanlig djavla skitordning nar jag ar ledig.

17. Vilken ar din favoritjulsang?
Driving home for christmas med Chris Rea. (Heter han verkligen Rea?)

18. Vilket ar ditt favoritstalle?
Dar jag kanner mig trygg.

19. Vilket ar ditt ofavoritstalle?
Med risk for att vara trakig, sa ar det motsatsen till foregaende svar.

21. Vart ar du om tio ar?
Jag vet ju vad de syftar pa, men fan. Jag vet inte oftast vart jag kommer vara nasta vecka. Men jag sager val i min herrgard.

23. Vad var du radd skulle komma och ta dig pa natterna nar du var liten?
HIV. Det ar sant, jag grat mig till somns mer ofta an jag vill erkanna for det. Jacob Dahlin terroriserade min nattsomn, jag skulle ha stamt honom, men han avled ju. Av HIV.

24. Vad var det sista som fick dig att kikna av skratt?
Forsoket till forforelse igar kvall. Det blev som pa en begravning - du vet att du inte far skratta, men du kan inte lata bli. Sa jag ber om ursakt for det, men fan sa roligt det var.

26. Hur stor ar din sang?
Attio centimeter bred och mer an lagom lang.

27. Har du en laptop eller en stationar dator?
Rent tekniskt sa har jag ingen. Men Pappanik har en stationar.

28. Sover du med eller utan klader?
Nar jag ar ensam hemma sover jag utan, men med risk for att behova ga upp till Lilleman och mota Pappanik eller Syster Elak, sa sover jag i pyjamas nar de ar har.

30. Hur manga kuddar sover du med?
Tre. Men jag vill ha en till.

36. Hur manga landskap har du bott i?
Alltsa, blah, vilken trakfraga. Men ja, Lappland, Halsingland, Uppland, Varmland, Ostergotland.

37. Vilka stader har du bott i?
Jukkasjarvi, Bergsjo, Stockholm, Kristinehamn, Norrkoping, Linkoping, Oxted. Jag tror det ar alla.

38. Foredrar du skor eller att vara barfota?
Jag alskar att vara barfota pa sommaren.

39. Ar du en social person?
Mycket. Det gor att jag alltid hamnar i konstiga situationer.

40. Vad var det sista du at?
Raknas kaffe? Annars tror jag det var glass. Idag har jag inte lyckats prestera nagot atbart.

42. Vilken ar din favoritglass?
Tip top. Alla kategorier, alltid. Jag ALSKAR tip top.

43. Vilken ar din favoritefteratt?
Chokladlasagne.

46. Tycker du om kinamat?
Om det inte ats for ofta sa.

47. Tycker du om kaffe?
Lat oss saga sa har; nar jag dor, sa vill jag inte att min aska ska spridas i havet, utan i kaffe. Sedan far ni tolka det som ni vill.

49. Vad dricker du pa morgonen?
Kaffe.

51. Sover du pa en speciell sida av sangen?
Alltsa, med attio centimeter har man inte sa manga sidor att valja pa, men jag har en tendens att ligga upptryckt med ansiktet och knana mot vaggen, sa det blir val vanster da.

52. Kan du spela poker?
Ja. Jag ar varsta bra. det kan jag nog tacka mitt pokeransikte for.

53. Tycker du om att kela?
Beror pa situationen och personen. Men om vi ska ponera att det ar nagon sjalvvald, sa ja.

55. Har du en beroendepersonlighet?
Som sagt, jag vill spridas i kaffe, vill inte leva om jag inte har nikotin och det har hant att jag har skolkat for att spela tv-spel. Det far ni ocksa tolka hur ni vill.


58. Kanner du nagon som fyller ar pa samma dag som dig?
Inte pa riktigt. Jag vet om personer, men jag vill inte stracka mig till att jag kanner dem.

59. Vill du ha barn?
Ja, om de ar snalla och uppfor sig.

60. Pratar du nagot annat sprak?
Jag pratar for fan flytande engelska och sjorovarsprak jamte svenska.

62.Har du nagonsin akt i en ambulans?
Hahahaha. Jag har ambulanser uppkallade efter mig. Jag var ett hopplost barn.

63. Foredrar du havet eller en pool?
Jag har nog faktiskt aldrig tagit stallning i den fragan. Men sahar spontant... havet.

66. Vad spenderar du helst dina pengar pa?
Klader och nya mobiltelefoner.

67. Anvander du nagot/nagra smycken tjugofyra/sju?
Nej. Inte for att jag inte vill, utan for att det inte ar praktiskt.

68. Vilken ar ditt favoritprogram pa TV?
Fornedrings-TV i alla former. Jag skams ogonen ur mig, men alskar det.

69. Kan du rulla din tunga?
Jag kan forma den till ett U (till och med ett O), om det ar det som menas.

70. Vilken ar den roligaste manniskan du kanner?
Ah, sa svart. Men om jag ska ta den jag skrattar mest med, sa ar det Henric. Jag vet inte om det betyder att han ar roligast, men han ar definitivt konstigast.

71. Sover du med gosedjur?
Ha. Bara vid de tillfallen Lilleman sover bredvid mig. Of course.

72. Vilken ringsignal har du pa din mobiltelefon?
Tarzans djungelvral. Djavligt populart nar jag glommer stanga av ljudet. Speciellt pa barnmusiken och liknande.

73. Har du kvar klader fran du var liten?
Alltsa, nej. Vem slapar runt pa sadant hela sitt liv?

74. Vilket rott objekt ar narmast dig just nu?
Ett omslagspapper till dajm. Jag har sparat det sa Syster Elak kan plocka upp det sjalv nar hon kommer hem.

78. Flirtar du mycket?
Det tycker jag verkligen inte, men det ar ganska tydligt att resterande varldsmedlemmar ar av en motsatt asikt. men det kan ju knappast vara jag som har fel?!

81. Kan du byta olja i bilen?
Ja, det ar ju inte hjarnkirurgi.

82. Har du nagonsin fatt fortkorningsboter?
Nej. Jag var tva millimeter fran att bli av med korkortet dock, men jag lyckades undkomma det. Fraga mig inte hur, men det kan ha med fraga 78 att gora. Kanske.

85. Vilken var den sista boken du laste?
Ar det nagon dar, av Maryan Keyes.

86. Laser du tidningen?
Jag laser aftonbladet och expressen pa natet. Engelska tidningar racker inte mina armar till for att lasa.

87. Prenumererar du pa nagon tidning?
Nera. Men om jag skulle, sa skulle det vara starlet!

90. Dansar du i bilen?
Hela tiden. Vi ar som tva svettiga kroppar enade, jag och bilen.

91. Vilken radiokanal lyssnade du senast pa?
London heart. Alltid London heart.

93. Vad var det sista du skrev for hand?
En shoppinglista at Pappanik. Som han forovrigt fullkomligt ignorerade.

97. Nar var sista gangen du var i en kyrka?
Nagons brollop. Det var nog pappas tror jag. Och det var tva ar sedan. Eller tre. Jag har ingen aning.

98. Vem var din favoritlarare i skolan?
Jag tyckte illa om alla larare. Eller var det de som tyckte illa om mig?

99. Hur lange har du taltat som langst?
En natt och absolut inte langre an det.

100. Vem var den sista personen att gora nagonting fint for dig?
Pappanik. Eftersom han vet att jag inte kan vara utan kaffevitare i kaffet, men att jag ar uppriktigt orolig for antalet kalorier i det, sa kopte han en stooooor burk med fettfri kaffevitare. Bara for att vara snall. Sadana gester uppskattar jag, som inte ar overtydliga och som jag aldrig skulle dromma om att forvanta mig.

1 comment:

Anonymous said...

'Myra. Saklart. Alltid Myra.'

Smicker på hög nivå.
Och det fungerar också.

;)