Sunday 19 August 2007

Complete.

Igar pratade jag med Syster Elak.
Jag har inte sett henne pa tva veckor och hon lat alldeles vuxen i telefonen. Hon skrattade och berattade om havsbad, konstiga fransman och promenader. Jag kande nastan inte igen henne. Hon lat liksom lycklig. Den lilla rakan.

Jag saknar henne, och det sa jag ocksa. Vi behovde lite tid att andas liksom... kanna efter hur man egentligen kanner, borta fran vardagen och stressen. Hon kommer saklart ga mig pa nerverna igen, men da behover jag inte tvivla pa att jag alskar henne.

I fredags traffade jag Lilleman for forsta gangen. Jag hamtade honom pa dagis, och hade tva timmar att umgas med honom innan han skulle till Farmor och Farfar. Vilken varme att se hans lilla ansikte lysa upp, hora honom skrika "Jenny!" och stracka upp armarna mot mig. Och det vanliga bubblande skrattet och armarna runt nacken.
"Saknat Jenny."
Jag fick inte satta ner honom, nar jag ens forsokte laste han sina ben runt mina knan. Det gick halvbra att vara i parken att leka da, sa vi satte oss pa en bank och at lite ost och pratade istallet. Han satt nara ihopkrupen mot min hals och da och da tittade han upp pa mig och skrattade fram "Jenny!"

Sedan akte han ivag och jag la mig for att vila lite innan Pappanik kom hem fran jobbet. Jag vaknade drygt sexton timmar senare och fattade inte att det inte langre var fredag. Jag hade inte sovit sa mycket de sista dagarna i Sverige liksom.

Jag tillbringade morgonen med att stada huset, for det var inte helt fint. Inte som jag lamnade det liksom... Sedan attackerade jag ograset i tradgarden tillsammans med Pappanik. Imorgon kommer de och lagger konstgraset, sa vi var tvungen att rensa liksom. Efter det tog vi oss en valfortjant ol och at en god middag, sedan drog vi till puben. Nar vi kom hem tittade vi pa tv. Eller ja, jag hann titta pa soffan innan jag somnade, och vaknade dar sex timmar senare och fattade inte att det inte langre var lordag.

Pappanik gjorde mig en fin frukost bestaende av rostat brod med agg och bacon. Den sparkade bakfyllan ur kroppen direkt. Good shit. Sa kom Lilleman och farforaldrarna hem en svang. Han ville helst bo i min famn da ocksa, fast nu fick jag satta ner honom ibland nar han skulle titta pa nar farfar demolerade en stubbe med motorsagen. Helst skulle han gora det forstas, men ja...

Nu har jag duschat och rokt hundrasjuttioelva cigaretter.
Jag har ocksa fatt skall hundrasjuttioelva ganger.
Pappanik verkar ha fatt for sig att han kan fa mig att sluta med att skalla pa mig.
Fast lite visste han, ju mer han tjatar, desto mer roker jag, for jag ar sa djavla oobstinat.
Nu ska jag ut och roka.

Undra just om jag somnar ikvall och vet om att det ar mandag imorgon nar jag vaknar?

1 comment:

Anonymous said...

Såg att du var vaken, så jag ville bara tala om att det är måndag idag.