Monday 13 August 2007

En Emil.



Det här är Emil;



Emil är sjutton år på vag mot sitt artonde, och han är även min lillebror. Han älskar kräfthattar och anser sig själv ha ett stort vokabulär. Just nu läser han på handelsprogrammet och i våras praktiserade han på en pizzeria. På fritiden tycker han om att leka på lunarstorm och umgås med sin flickvän.

När han var lite bytte jag mången bajsblöjor på lilla Emil. Jag sjöng också otaliga "Imse vimse spindel" och tillredde otaliga vällingflaskor. Han verkar nu ha glömt det. Jag skulle nöstan vilja hävda att jag har lärt Emil allt han kan. Det han inte kan har resterande familj missat att lära honom. Utan mig skulle han inte veta mycket. Så jag tycker att ett tack vore på sin plats, Emil.

I övrigt så har han ganska rolig humor, och för två år sedan köpte han en videofilm åt mig i julklapp. Jag ägde ingen video, och filmen han köpte hade vi hyrt och sett bara två veckor innan, men han tyckte den var så bra, så han köpte den, så han kunde få den när jag inte kunde titta på den. För samma två år sedan köpte jag en gigantisk hamburgare i form av ett CD-fodral åt honom. Jag tror ni alla kan forstå vart jag vill komma.

Jag har också matat honom med mögligt bröd och stöttat honom när han har haft kärleksbekymmer. Så man kan säga att jag är en sjukt bra syster. Och jo, fråga honom också vilken betydelse jag har haft för hans hår genom tiderna, så kommer han aldrig sluta prata.

Det var allt jag hade om Emil. Jag återkommer nog med fler presentationer av min eminenta familj kanske...


No comments: