Monday 20 August 2007

I need answers, and only you can give them to me!

Att JAG alskar listor vet vi.
Nu ar det Er tur.
Att alska dem alltsa. Eftersom de ar pa just min blogg (efter att jag snodde det fran Myra som har snott det fran nagon annan och sa vidare och sa vidare liksom!)

Sa fyll i, och var inte blyga. Vi ar alla bland vanner liksom!

1. Vem är du och hur gammal?
2. Var bor du?
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
6. Beskriv mig med tre ord.
7. Vad var ditt första intryck av mig?
8. Vad påminner dig om mig?
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?

11 comments:

Anonymous said...

1. Vem är du och hur gammal? Annalee Lindgren, 39 ½ år

2. Var bor du? Tungelsta, söder om Hufvudstaden

3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)? Personlig assistent åt min dotter.

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt? Ett par månader är det väl nu som jag läst denna blogg och den är jätterolig (påminner lite om min tid som au-pair i London för 20 år sedan...)

5. Känner vi varandra? Har vi träffats? Nej och nej.

6. Beskriv mig med tre ord. Vältalig, barnkär och rolig!

7. Vad var ditt första intryck av mig? Svårt att säga... minns inte riktigt...

8. Vad påminner dig om mig? Som ovan, min tid som au pair.

9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara? Styrka vissa dagar för att orka med SysterElak. :)

Anonymous said...

1. Vem är du och hur gammal? Malin 29år eller var det 25?

2. Var bor du? Ilsbo

3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)? Jobbar, är hemma och tar hand om min lilla prins.

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt? Läääänge!! men sorry gumman hittar inget fel med den..*ler*

5. Känner vi varandra? Skulle tro det då..

6. Beskriv mig med tre ord. Ordbajsare, Rolig, underhållande och den bästa vänninan!

7. Vad var ditt första intryck av mig? Jösses var så länge sedan och minnet sviktar...

8. Vad påminner dig om mig? theboy och milkman.. kommer du ihåg?? eller kanske flygande matteböcker.. *hihi*

9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara? En stor present!! eller kanske jätte många..

Anonymous said...

1. Rosflickan, född 23/9-1988 (och nu när du vet de förväntar jag mig ett grattis pa min födelsedag!)

2. Home is where the heart is.. alltsa i Sverige. Fast för tillfället befinner jag mig i Schweiz...

3. Au Pair.

4. Ett par manader...

5. Nej, fast kanske i ett tidigare liv?

6. Humor (i min smak), ambivalent och stark.

7. "Eeeh... what?"

8. Konstig formulering du har gjort där... men.. hm. Vetefan... välj nanting fint du ;)

9. Pengar

Anonymous said...

Snott och snott. Jag pusslade ihop av olika listor hörredu, och gjorde mig en egen!! :P

På med bältena, för here goes:

1. Myra, äldre och klokare än du!

2. Kustsamhälle i södra Wales. Det vackra grannlandet du ska borde flytta till.

3. Terroriserar min omgivning.

4. Jag kommenterade ditt första inlägg på ab-bloggen. Efter det blir jag inte av med dig.

5. Känner å känner. Du har sovit ruset av dig hos mig, och jag har firat midsommar hos dig.
Bl a.

6. Rättfram Ironisk Vän

7. Oh shit!

8. Elvis. Moahahaa

9. Hus i Spanien. Valium till Syster Elak (eller använd det själv, för all del) Pub utan rökförbud.

Dawn Wiener said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

1. 25-årig tjej
2. Stockholm
3. Kontorsjobb
4. Öööh... kanske 1-2 månader??? Det är roligast med nannyhistorier, så det har varit mindre kul nu på senare tid.
5. Nej inte alls.
6. Nanny som bloggar (hehe)
7. att din layout var dum (den var svart med röd text då = svårläst).
8. Inget speciellt.
9. Styrkan att sluta röka :P Jag är fd rökare, och att sluta, det var det bästa jag någonsin gjort.

Anonymous said...

1. Vem är du och hur gammal?
Jesterdaze, rätt gammal.

2. Var bor du?
Norra Stor-Stockholm

3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Jobbar, jobbar och jobbar

4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Just denna sedan den startades, vad jag vet? Den förra du hade sedan...oj...minns inte.

5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Vi har inte träffats, och det vore nog att ta i att hävda att vi känner varandra, även om heller ej en total motsats kan anses råda.

6. Beskriv mig med tre ord.
Lojal, Verbal, barnkär

7. Vad var ditt första intryck av mig?
Att du kunde konsten att förmedla nåt med relativt korta inlägg.

8. Vad påminner dig om mig?
Bångstyriga tonårstjejer....men ta det inte personligt :-)

9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Sann och öppen uppskattning från Pappanik för vad du gör för honom och hans barn

Anonymous said...

1. Mitt namn är Iah och jag är 25 år ung!
2. Jag är bosatt i Västerås.
3. Jag pluggar till idrottslärare faktiskt!
4. Oj, inte så länge tror jag. Eller jag vet inte. Några månader tillbaka i tiden i alla fall!
5. Nope, vi varken känner varandra eller har träffats. Vad jag vet!
6. Rolig, kärleksfull (iaf mot Lilleman) och nikotinberoende...
7. Oj... Jag tror jag blev lite rädd för dig, det första inlägget jag läste var du typ irriterad och jag tänkte att henne vill jag inte fajtas med.
8. Helt ärligt så är det nog ingenting än så länge... =/
9. Världens bästa sluta-röka-hjälp!

Hans-Barbro är vi! said...

1. Vem är du och hur gammal?
Jag heter Kerstin och är femtioett på det femtioandra (en del skulle nog kalla det för gammalt, men hallååå...det är bara siffror egentligen! Fast å andra sidan så representerar ju det stigande sifferantalet en mängd erfarenheter som jag kan dela med mig av!
2. Var bor du?
I Tyresö - söder om Stockholm
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
Jag jobbar med IT/Kommunikation, bloggar & läser en del bra bloggar, umgås självklart md familj (som består av både barn, barnbarn och en trevlig karl) samt har en udda bisyssla som innebär kontakt med väldigt mycket olika människor.
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
Jag har nog följt den i ungefär ett halvår sedan jag via en länk trillade in på den. Det är inte så mycket som är dåligt men att du tog bort min kommentar för ett par månader sedan var trist. Fast å andra sidan så gissade jag väl rätt då... Om du minns vilken kommentar du raderade så; Go for it tejen!
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Nix, det kan ju eventuellt återstå att stifta bekantskap irl, men annars är blog ett utmärkt forum.
6. Beskriv mig med tre ord.
7. Vad var ditt första intryck av mig?
Fan vilket rappt språk! Kul tjej!!
8. Vad påminner dig om mig?
Förstår inte frågan...men internet/blog är det väl som påminner om just dig då?
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Klarsyn i den där raderade frågan!

Anonymous said...

1. Vem är du och hur gammal?
Jennie, 25 år
2. Var bor du?
Karlstad
3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?
jobbar, jobbar, jobbar
4. Hur länge har du läst denna fina blogg? Och vad är bra/dåligt?
i några månader.Finns det ngt dåligt?Kanske att inte å,ä och ö existerar iså fall ;) Annars är den underbart roligt ironisk och distanserad till det allmäna kaos som livet är.
5. Känner vi varandra? Har vi träffats?
Nix på båda frågorna.
6. Beskriv mig med tre ord.
Driftig, varm och rolig
7. Vad var ditt första intryck av mig?
"WAOW!det här måste jag läsa mer av"
8. Vad påminner dig om mig?
Oj...mina minnen från min tid på irland med alla möjliga jobb, köttbullar, livsfunderingar i största allmänhet.
9. Om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
Öl och all tid in världen att prata av dig :)

Anonymous said...

1. Karin, än så länge 36... =)
2. Link... neeej, vad skriver jag bor ju faktiskt i Mantorp nu
3. Jobbar
4. Faktiskt bara idag, Tias tipsade
5. Ja... och ja... säger bara liten blå Fiat Uno ;-)
6. Glädjesmittande, verbal och så snäll
7. Positivt (lätt nervöst vid själva bilkörandet då, men det gick ju bra!)
8. Just nu beskriver du min vardag med en egen son och två bonusbarn... två pojkar 4 & 5 år, en flicka 8 år *suck*
9. Spontant en kram, annars svar på alla frågor som finns (och jo, det finns fler som tänker FÖR mycket)