Wednesday 21 May 2008

MyrHyllning.

Idag ar ingen vanlig dag, for det ar Myras fodelsedag!

Hon kom in i mitt liv for snart tva ar sen, och det har aldrig varit sig likt nagonsin mer. For det forsta, sa spenderar jag nastan alla av mina minutrar pa telefonen for att ringa henne och suga ut sa mycket visdom jag kan innan hon blir for gaggig for att fa nagot vettigt ur henne. For det andra sa spenderar jag mina surt forvarvade slantar pa att besoka henne i grannlandet (aven om det ar mest stranden och Fulen som lockar, men det ar okej att se henne ocksa), och dessutom aker buss i hundrafyrtiotolv timmar for att komma dit.

Men ni forstar, att hon ar speciell, den har myran.

Vi skamtar och tramsar storsta delen av tiden, men i ren och skar fodelsedagsanda, sa ska jag beratta en sak for er. Hade det inte varit for henne, sa hade jag aldrig tagit mig igenom det har kaoset som ska forestalla mitt jobb. Hon lyssnar talmodigt nar jag ringer fjorton ganger om dagen och tjuter for att alla ar dumma med mig, hon sager fula saker om Pappanik nar det behovs och hon hjalper mig att behalla min tro pa mig sjalv. Hon ar ett rejalt djavla tillskott av djavlar anamma nar jag behover det, och det hander ratt ofta.

Sa, summan av kardemumman;
Grattis pa fodelsedagen, kara van! Tack for att du alltid finns, och for allt du gor for mig, jag uppskattar det mycket mer an jag nagonsin skulle kunna uttrycka i ord - aven om jag ar verbal. Och kommer du inte hit till asne-racet sa far du stryk!

Och till alla Er som laser, ga for fan in och rosta pa henne i "So you think you can blog?" for ar det nagon som fortjanar att vinna, sa ar det hon! Sa kor sa det ryker - jag vet ju att Ni vill.

3 comments:

Lisa said...

Vad fint skrivet om Myra *ler stort!*

Självklart röstar jag på henne, already done!
:D
Kram L

Anonymous said...

Totally Speechless, och DET är inte ofta, det. :D

Anonymous said...

mycket intiresno, tack