Tuesday 6 May 2008

Haxan.

Den har lappen hittade jag igar;

"Vem tror att hon kan ta over och vara chef? - Jenny"
"Vem tror att hon kan ersatta nagons mamma? - Jenny"
"Vem ar en nanny men tror att hon ar chef? - Jenny"
"Vem ar avskydd av Syster Elak? - Jenny"
"Vem ar hemsk och vidrig? - Jenny"
"Vem borde gora som hon ar tillsagd av sin chef och inte hitta pa egna saker? - Jenny"
"Vem behover lara sig att gora sitt jobb ordentligt? - Jenny"
" Vem ar den hemskaste personen nagonsin? - Jenny"

Pa baksidan;

"Ond, vidrig, haxa, avskyvard"

Och i mitten en bild pa en djavul.

Jag stormade in i Pappaniks rum med den och sa att det har tolererar jag fan inte pa en djavla flack. Vad i helvete haller hon pa med?! Vad sager han?

"Jo, men du overreagerade lite forut"
"Hon menade det inte."
"Det ar sant man sager nar man ar arg, och hon menade inte att du skulle hitta den."

Sa, det ar helt okej att saga sana dar saker, sa lange jag inte far reda pa det? Vad fan ar det for djavla satt att se pa saken?

Jag slutade. Jag sa till dem bada att det ar fan vidrigt att behandla nagon pa det har viset.

Men de stod enad front, och tydligen var det mitt eget fel, for att jag blev arg pa henne for att jag bad henne att gora nagot och hon bara skrattade mig upp i ansiktet och sa nej. Da blev jag skitarg, for sa gor man inte. Sa jag skrek, det gjorde jag, och mojligen blev det for argt, men jag hade massa saker som bara hade legat och bubblat hela dagen som hon hade gjort, och som jag inte hade sagt nagot om.

Sa Pappaniks rad var att soka hjalp i form av terapi och ta ledigt i nagra dagar.

De kan dra at helvete bada tva.

2 comments:

Anonymous said...

Nämen nu får dom väl ge sig! Du gör ju jättemycket för dom och endast skit tillbaks!

Jag vet att du älskar barnen jättemycket, men så här kan du inte ha det.

Och terapi - jamen det behöver vi alla ibland (jag går ju i terapi) och det verkar ju klart som om alla skulle behöva det.

Om du ska i terapi så är det för att kunna bearbeta din sorg, för du har det jobbigt just nu. Har dom inte hajat det?

Och vara så där elak...nä det går fan inte an.

Jag tycker inte att du överreagerar. Jag hade gjort precis som du.

Styrkekramar Liselott

Anonymous said...

SRCREW them liksom! Jag hoppas att de har tagit sitt förnuft till fånga och bett dig tusen gånger om ursäkt, erbjudit dig en egen lägenhet och massa pengar i löneförhöjning. Men jag antar att så inte riktigt är fallet. Det är ialla fall vad du är värd, i minsta laget dessutom!

Ha det bra gumman! Pussar o kramar från sverige!