Wednesday 28 May 2008

Balansera bor man, annars dor man.

Att hantera stress - fysisk eller psykisk ar inte det lattaste. Jag har tre satt;

1. Roka
2. Dricka kaffe
3. Dricka sprit

Jag har alldeles for mycket stress i mitt liv. Pa alla mojliga plan. Jag vet inte om ni noterade, men alla mina satt ar relativt kortsiktiga - for att inte saga overdrivet kortsiktiga. Jag tror att alla manniskor stravar efter att finna nagon slags balans bade bland stora och sma fragor, det ar riktigt svart. Sedan tillhor jag en skara (eller om det bara ar jag, jag vet inte...) som tycker att lite obalans ar bra. Men for tva minuter sedan insag jag att min obalans just nu ar alldeles for mycket. Nastan sa jag ramlar. Det ar ingen vacker syn att ramla. Jag forsoker i vanliga fall att undvika det.

Det har ar en oppen uppmaning till alla hoga krafter pa alla hoga platser; Snalla, snalla - ge mig en bra sak. Jag har inte tid att ramla. Jag maste fortsatta, maste halla mig uppratt. Jag behover nagonting bra som balanserar upp mitt liv, okej?

1 comment:

Anonymous said...

Ta bort ciggen är ingen bra idé, inte just nu i alla fall. Däremot skulle jag nog dra ned på både sprit och kaffe. Men, det är ju inte så himla lätt som sagt var. Vatten?

Att inte stressa i vårt samhälle = nästan totalt omöjligt.

Jag har inga bra tips egentligen. Förutom att börja sätta egna gränser. Och dom gränserna kan man endast finna själv, inom sig själv.

Massor av kramar Liselott