Tuesday 4 September 2007

Ogonblick III

Syster Elak kom hem fran Mormor Elak igar.
Ingen var hemma nar de kom, sa Mormor Elak passade pa att smyga in och stada sonder Systers rum. Nu ar jag inte sa arg pa henne langre dock, jag tycker mest synd om henne. Hon kommer att bli den ensammaste manniskan i varlden om hon inte rycker upp sig.

Men det var inte det jag skulle beratta!

Jag stod i koket och lagade mat (tva platar i ugnen, en i grillen och tva kastruller pa spisen - vi snackar multi-tasking!) och hade en lite vilopaus vid diskbanken, nar Syster Elak kommer fram och ger mig en kram. Med munnen vid mitt ora, viskade hon;

- Vet du att just nu ar du min favoritperson i hela varlden?

(forst trodde jag att hon vill nagot, men sedan insag jag att hon faktiskt bara kande sa just da. Snuttan.)

No comments: