Monday 17 September 2007

Frossa i dumheter.

Idag ar en dag da jag inte riktigt vet om jag ska valtra mig i sjalvomkan eller uppskatta det goda i livet. Jag balanserar pa gransen och snubblar over an at ena hallet, an at andra. Det har ar jattebra for humoret - jag ar valdigt balanserad i det ocksa. En frojd att vara omkring helt enkelt, som vanligt.

Lilleman vackte mig halv fyra i morse, och sedan kunde jag inte somna om. Jag har alldeles for mycket i huvudet som bara snurrar runt, runt, runt och jag far liksom ingen ratsida pa det. Darav mitt dilemma. Jag har alltid dilemman. Har ni det ocksa? Eller ar jag bara en utomordentligt komplicerad manniska?

Syster Elak vackte Pappanik for hon hade mardrommar, vilket var samma som Lilleman. Da visar det sig att Syster Elaks morbrors annu elakare flickvan har intalat henne att Hannibal Lector bor i samma "stad" som vi, och att han ar ute efter henne, vilket ar tillrackligt for att skramma skiten ur henne. Jattekul att vara narmare trettio och skramma skiten ur en trettonaring for nojes skull. Speciellt nar man inte behover vara dar och plocka upp roran efter sig. Djavla idiot! Lilleman hade mardrommar for att Syster Elak visade honom en video pa internet dar ett monster hoppar fram och skriker, och hon hade tvingat honom att se det om och om igen. Dumdjavel!

Se, nu borjade jag valtra igen.
Fuuuck.

Nan som har nagot roligt att beratta? For att liksom knuffa over mig till den braiga sidan igen?

3 comments:

Anonymous said...

Tjo! Jag har nåt som kanske är lite roligt att berätta iaf, men förvänta dig inte för mycket. :P Fast jag tar det på mejl, passar sig nog lite bättre där. :) Puss

Anonymous said...

Roligt och roligt.
Jag har spenderat tre och en halv timme hos frissan.
Tjohoo, liksom.

Anonymous said...

Hejsan!

Jaa, jag har nog inte sa mycket kul att beratta egentligen. Halften av ungarna jag tar hand om (tar hand om tva ^^) ar sjuk - sa jag ar inte ledig idag som jag brukar. Sa det ar ganska deprimerande. Men.. solen skiner iaf, haha.

Du, vet du andra som bloggar om au pair livet? Jag alskar att lasa bloggar om manniskor som ar i samma situation som jag sjalv!

/Cicci, au pair i USA