Wednesday 12 September 2007

Offentlig ursakt.

Jag har missuppfattat hela situationen.

Det ar faktiskt jag som ar elak, ingen annan i min omgivning. Det ar rent oforlatligt att jag ens kan komma pa tanken att stalla krav pa en trettonaring. Hon kanske faktiskt inte ens kan klockan - jag bara tar det for givet. Hon kanske tycker att hennes mens ar nagonting hon vill dela med sig av och darfor lamnar blodspar i hela huset. Hon kanske tycker att jag alltid ar sa lycklig nar jag far plocka undan och diska och tvatta och skrika och formana och stryka och laga mat, sa hon inte vill ta det ifran mig.

Att sedan hennes formaga att kunna klockan och ta ansvar och allt sadant kommer och gar handlar saklart inte om att hon faktiskt kan - utan det handlar om att jag piskar henne gul och bla och hon gor det utav radsla. For jag ar ju elak.

Och har gar jag och kallar henne elak. Nej, fy skams Jenny, nu gar du och staller dig i skamvran och tittar inte fram forran du ar snall!

2 comments:

Anonymous said...

Je men, shit, Jenny. När kommer vi få se dig igen dårå!?

( MyrMormor är hemma och ordningen är återställd. VAR är du!?
Eller, ja. I skamvrån förstår jag ju. Men varför just nu?

:D )

Anonymous said...

Har du kommit ur skamvrån än? Lr har dina elakheter fortsatt? :P

hoppas allt är bra hos dig, själv fick jag en förkylning som straff för att jag hade det skönt på semestern. Typiskt!

Puss o kram!