Tuesday 18 September 2007

I huvudet pa Jenny Abrahamsson.

Axplock av saker som forbryllar mig;

  • Att det heter utslappt och uppsatt. Jag fattar logiken i det, men det ar oharmoniskt. Det ska vara ingang - utgang, uppgang - nedgang och sa vidare. Sa antingen utslappt - inslappt eller uppsatt - nedsatt. Haller ni inte med?
  • Varfor i hela helvetet har ingen uppfunnit tuggummmi med kaffesmak annu? Vem ska man behova ligga med for att det ska handa liksom?!
  • Hur i josse namn gor man slut med sitt forflutna?
  • Vad tror jag egentligen att jag kommer traffa for folk pa min spanska-kurs? Formodligen halvpensionarer som vill kopa ett hus i Spanien och flytta dit for att bli annu aldre, eller medelalders man som har kopt en spansk fru for de hade slut pa ryskafruar.com. Fordomar? Icke - alla mina tankar reflekterar verkligheten och ingenting annat.
  • Hur alskar man nagon mindre? An mer, hur alskar man nagon villkorslost? Gar det? Alltsa pa riktigt, inte bara saga det och sedan latsas, utan att verkligen inte ha nagra som helst forvantningar. Det later osannolikt.
  • Hur svart ar det att satta toalettrullarna i ordning? Med den med mest papper pa underst och den med minst overst? Det ar ju knappast hjarnkirurgi!

Skont att jag ska ha semester snart, da ska jag bara fundera pa vilken ol jag ska dricka mest av. Det lutar at Stella. Stella ar fina grejer. Eller sa kanske jag ska dricka gin? Hmm. Nu blev det ju jobbigt igen.

1 comment:

Anonymous said...

Hahaha, tuggummi med kaffesmak FINNS! I kina såklart.. Jag hade en burk här på jobbet.. =)