Monday 21 April 2008

Lillemanshistorier.

Jag viker tvatt i koket;

- Titta pa mig, Jenny!
- Mm, jag ser, jattefint horru.
- Det ar... ar... regn!
- Det regnar val inte inomhus heller, knasboll.
- Nej. Inte regn. HJARNA!
- Hjarna sager du?
- Jaaa, hjarna fattar du val.
- Ja, just. Forlat att jag inte sag ditt logiska resonemang.
- Det ar okej.
- Kan du snalla inte hoppa pa tvatten jag just vikt?
- Jag hoppar inte, jag sover.
- Vaknar du om jag.... kittlar dig?!
- Neeej, sluta. Du ar stygg! Jag kommer skalla pa dig.
- Gor du?
- Ja. Och sen, och sen, och sen...
- Och sen?
- Da far du aka till Mormor Elak!
- Ar det mitt straff?
- Ja.
- Det later riktigt hemskt horru, da ska jag vara snall fran och med nu.
- Bra. Var en duktig flicka sa ska du fa en present.


Innan, i morse var vi hos lakaren;

(viskande konversation)

- Jenny?
- Ja?
- Jag star pa golvet.
- Okej. Jag pratar med doktorn sa lange da.
- Vad gor damen?
- Hon skriver ut ett recept at dig.

(knapptyst i rummet)
(sen hors en fis)
(Lilleman ser farligt skyldig ut.)

- Var det du?
- Ja.
- Vad sager man da?
- Ursakta mig.
- Bra.
- Jenny?
- Ja?
- Damen horde inte att jag fes.
- Vilken tur, for det hade varit pinsamt.
- Ja.

(Doktorn hoppar av tillbakahallet skratt)

2 comments:

Lisa said...

Hahahahahahaha!!!

Underbar dialog! Barn är ju för roliga! Och tur att dom har en lika rolig nanny! *fnittrar jättemycket!*

Kram på dig!

PS. Smygfisar är roliga, när dom hörs fast man inte tror det - hihihihi!! DS.

Anonymous said...

HAhahaha.

Jag hänger fan inte med. Hans tal har utvecklats hur mycket som helst sista tiden, men jag envisas fortfarande med att se honom som han var förra midsommaren. :P


*poppar Nickelback så macen hoppar*