Tuesday 29 April 2008

Jorasaattehhhh.

Vara maltider ar i vanliga fall ratt handelselosa - ett litet brak nu och da liksom, men det ar allt. Igar satt vi och at i godan ro, fiskpinnar och potatismos med artor. I ogonvran ser jag hur Lilleman tittar pa mig med mycket forvanade ogon och innan jag ens hinner reagera sa kommer det en vomeringsfontan. Varenda liten arta vallde upp pa koksbordet, ner pa stolen, golvet och givetvis Lilleman. Syster Elak ville forvanansvart nog inte ata mer efter det - inte Lilleman heller.

Idag satt vi ocksa och at i godan ro, och alla var pa stralande humor (forutom Lilleman for han skulle minsann inte ata!) och det pratades om dagen som hade gatt och dess aktiviteter. Plotsligt borjar Lilleman grata.

- Min snopp ar stoohooohhoooor.
- Vad sa du, raring?
- Min snopp ar stor. Det gor ont! Pappa, du maste titta pa min snopp.
- Min snopp ar ocksa stor ibland, men da ater jag lite mat och sen gar det over.
- Men PAPPA! Prata inte om dina privata affarer vid matbordet!

Sadar holl samtalet pa ratt lange. Jag fann det mycket roande. Anda tills Pappanik utbrast;

- Ar du saker pa att du har lagat det har? Det ar gudomligt gott.
- Dra at pipsvangen!

Sammanfattningsvis sa har det varit handelserika dagar i Elakhuset. Mormor Elak har varit har med Morfar Snall och hans syster fran Frankrike och hennes man och deras son. Men det berattar jag om i ett annat inlagg.

6 comments:

Anonymous said...

Jag tror då inte ett smack på att han äter mat för att det ska gå över!

*asg*

Anonymous said...

Måste bara säga förresten, vad jag uppskattar att du INTE har dessa förbannade bokstavskombinationer på din blogg.

Anonymous said...

För det gör det så lätt och smidigt att kommentera.

Anonymous said...

Vansinnigt smidigt.

Anonymous said...

:D

Lisa said...

Det där med att pappanik har en stor snopp ibland - det skryter han bara med för att han inte vill att hans son skall bräcka honom. *fnissar massor!*

Och jag hoppas att du tog stekpannan och slog honom i pallet efter den oförskämda kommentaren om din matlagning. ;)

Kram Liselott