Monday 21 January 2008

Gott & Blandat.

Syster Elak ar sjuk. Eller snarare "sjuk". Ont i magen, den perfekta fejksjukdomen. Hon ror sig i millimetercirklar runt mig, sa jag kan inte fa nat vettigt gjort. Vilket passar mig ratt bra, jag kanner mig helt off idag.

Igar kvall hade jag behovt vara sjutton stycken. Lilleman ville inte somna om inte jag satt med honom, Syster Elak samma sak. Sedan var det skoluniform som skulle strykas, disk som skulle diskas, och jag hade tillbringat storre delen av dagen med att dricka vin och drinkar. Jag hade Henric och Darin over pa brunch, i sann Bridget Jones anda.

I morse vaknade jag av ett bankande pa dorren och nar jag oppnade den, ramlade det tva barn in i mina armar, bada grat och pratade i munnen pa varandra.

It's good to be back.

1 comment:

Anonymous said...

Good to have you back! :)