Wednesday 17 September 2008

Mammablogg.

I can feel the pressure...

Först ett litet tips- om du köper en stekspade med två gafflar på och en potatisskalare när du är i England- packa INTE ner dom i handbagaget, det är dumt!!! För då kommer tre securitypersonal, tittar strängt på dig och ber dig öppna din väska.Dom lyfter försiktigt upp ett plagg i taget, och undersöker det noggrant- även din nyinköpta underkläder... Men har du tur är en av dom riktigt trevlig och hjälper dig checka in även handbagaget så du slipper slänga de nyinköpta köksredskapen...

Men en trevlig vistelse i England-det hade vi!

Shoppingen, pubrundorna och den engelska brunchen var ever so nice.
Det som jag inte får berätta (ännu???) var också väldigt trevligt...

Tips nr. 2: ska du åka bil med Jenny-ta nåt lugnande innan!

Att kalla familjen dysfunktionell är väl ett understatement...
Pappanik lever i och med sin sorg efter sin döda fru, har inte kommit just mycket längre i sitt sorgearbete än efter första tiden.
Syster Elak (som f.ö. uppträdde oklanderligt när vi var där) spelar ut pappanik och jennynanny mot varandra helt obekymrat.
Men lilleman- en helt bedårande liten kille, go och glad hela tiden, bara han får ha Jenny vid sin sida dag som natt...
(Pappanik- Jenny behöver LEDIGT!!!!)

Så det var mitt gästblogginlägg.
Nu får nannyn själv informera er om familjen (och hennes) vidare äventyr...
Skrivet av Jennys mamma

2 comments:

Anonymous said...

'Tips nr. 2: ska du åka bil med Jenny-ta nåt lugnande innan!'
Moahahaaaa. Jag blir nervös så det räcker, då jag sitter hemma i telefon och försöker vara kartläsare åt henne.... :D

Lisa said...

Inte heller nagelfil eller nagelsax brukar vara poppis hos säkerhetssnubbarna kan jag tala om. Eller pincett. Helst ska man åka vadderad med ingenting med sig som handbagage.

Vettigt skrivet av Jennys mamma.

Jenny behöver ledigt! Bäst att Papanik tar och lyssnar på Jennys mamma och mig med för den delen. Håller med henne fullständigt. :)

Kramis L