Wednesday 3 September 2008

Jennys tipshorna.

Kampar ni desperat for att hitta ett snabbt och effektivt satt att frosta av frysen? Look no more, har kommer losningen;

Jag gick ner i sommarhuset vi har langst ner i tradgarden for att ta fram middagsmat. Men vad skadade mitt norra och sodra oga? Jo, den var igenklistrad med stora isblock! Gick inte att oppna en endaste lada liksom. Med Lilleman skrikande att han behovde ga pa toaletten inne i huset, sa visste jag att jag maste agera snabbt, sa jag sag mig omkring for hjalpmedel. Lillemans stodhjul!

Tog ett stadigt tag om skaftet, blundade sa hart jag bara kunde och tog sats - sedan uppercuttade jag bort all is. Skravorna flog omkring mig, haret fladdrade av vinddraget och frysen var inom tva minuter isfri. Ja, utanpa ladorna i alla fall, jag kunde fortfarande inte oppna dem. Men, Lillemans stodhjulsskaft var format som en kofot, sa jag anvande det till att banda upp ladorna och dra ut dem. Tog ut dem pa altanen for att banka lite mer, och da kom Pappanik till undsattning. Vi var en fin syn dar pa altanen, fryslador i hogsta hugg som vi bankade pa stolarna. Sno och is flog omkring och maten ocksa, eftersom det tog for lang tid att tomma dem innan vi borjade banka.

Jag stod bojd over en av tradgardsstolarna och skrapade underkanten pa en lada nar jag plotsligt fros till is. Bokstavligen talat. Pappanik tyckte det var en vansinnigt rolig ide att halla innehallet av en av ladorna innanfor min troja. Det var ka-ka-kallt. Bada skrattade sa vi nastan tjot och grannarna fick sig en trevlig underhallning OCH frysen blev avfrostad. Allt detta pa tio minuter.

In your face Martha Stewart!

2 comments:

Kerstin said...

Vilken härlig syn för grannarna. ;) Ha en jättebra och mindre sval dag idag.

Lisa said...

Jösses hörru! Rena rama "snö/is-lek" hos dig. *flabbar*

Tack för bra tips! Ska genast sluta kolla på Martha Stewart!

(har sett några program, hon är alldeles för hurtfrisk och effektiv att jag blir alldeles matt och slutkörd - så jag har slutat kolla på hennes program).

Kram L