Thursday 27 March 2008

Till min lilla mamma.

Tank att du skulle fa nat sa bra,
livet maste vara helt underbart,
med en dotter som ja'
som gor allt kristallklart.

Jag lyser upp din dag,
med upptag och fina dikter.
Borde det inte vara en lag,
att bara barn som jag tillhorde allas plikter?

Ja, jag ar sa djavla bast,
du maste brista av stolthet.
Hela varlden ar impressed,
och jag gor dig complete.

Eller vanta... var det DIN fodelsedag? Oj... fel dikt, jag menade det har;

Du blir femtio idag,
ett halvt arhundrade har gatt.

Det gor mig sa glad,
att tillhora din grupp av smatt.

Mycket har du sett,
manga provningar har du haft.
Men aldrig har du tittat snett,
eller forlorat din kraft.

Du ar en forebild, kara mor -
i gladje och sorg.

Din karlek ar sa stor,
ditt hem ar allas var borg.

Ma resten av ditt liv vara en dans,
inte bara pa rosor,
utan en hel blomsterkrans.
(snalla du, undvik mormorstrosor.)

Jag sager det inte ofta nog,
men jag ar sa glad att du finns.

Om du fick en tia for var gang du log,
sa skulle du vara den rikaste av kvinns.

Hoppas du far en underbar dag,
med den uppskattning du ska ha.
Lat inte spriten gora den vag,
for det ar inte sa djavla bra.

Grattis, kara mor!
Du ar nu gammal, aldre aldst -

det ar inte sa farligt som man tror.
(yeah right, och jag har blitt fralst.)









4 comments:

Anonymous said...

Tack, tack min underbara dotter!
Jag lovar-ska tänka på det med spriten, OCH trosorna... ;-)
Mammakramar till dig!

Anonymous said...

HAHAHAHAHA !

Anonymous said...

Hahahaha! Jenny, du ÄR för bra!

Lisa said...

*flabbar JÄTTEMYCKET!!*

Girl, U rock!

Kram L