Friday 28 March 2008

Emil, poeten.

Min lillebror Emil har ocksa beslutat sig for att hylla mamma med ord. Som ni kan se har jag lart honom allt jag kan!

Las och njut;

Att du är gammal är för mig ingen överaskning -
då är det tur att din son kommer med uppskattning.

Mamma har nu inlett en ny fas i sitt liv,
en fas då man inte är särskilt attraktiv -
och börjar bli snurrig som en tvättmaskin.

Hoppas du hunnit gjort det du velat gjort,
att du är gammal har jag alltid trott.

Och inte har du visat motsatsen,
kampen mot ålderkrisen - hoppas du vinner matchen.

Snart når du toppen på din karriär, pension!
Då kan du leva livet utan komplikation.

Som mina händer blir när jag haft dem länge i vatten, skrynkligt,
kommer din kropp va och ditt ansikte rynkigt.

Du är nu jävligt gammal,
men du kommer alltid var min mamma.

Grattis nu har du fyllt 50 år,
hoppas du inte tappar allt hår.

1 comment:

Lisa said...

*skrattar snart på mig!!*

Fan den var ju asbra! You SOO R the poet, honey!

Kramis L