Tuesday 11 March 2008

Hamnd, ljuva hamnd.

Igar bestamde jag mig for att hamnas lite pa Pappanik.

Jag har skrivit in mig pa en san dar sida dar man kan fa extrajobb som barnvakt pa kvallar och helger - bra extrapengar liksom tankte jag. (Inte sa bra insag jag sedan nar jag sag hur mycket man fick betalt - slavarbete for fan. VET de hur mycket jobb barn ar?!) Naval, jag behovde i alla fall referenser, och Pappanik hade bett mig om en lista pa det som behovde handlas, sa jag skrev ett mail.

Forst stod det alla bristvaror, som jag dessutom avslutade med "och sen kommer jag inte pa nagot mer, men kop allt det dar vi brukar kopa", och efter det skrev jag "Oh, forresten, kan du skriva ut mina referenser?"

Det tog tva sekunder innan jag fick svar.

"Okej... vad behover jag skriva?"
"Ja, du vet alla de dar sakerna om hur himla bra jag ar, vilket oerhort bra jobb jag gor och hur du inte skulle klara dig utan mig."
"Behover jag klara mig utan dig?"

Och da slutade jag svara. Han kom hem en halvtimme tidigare fran jobbet och var lite smatt stressad. Det tyckte jag var roligt. Jatteroligt faktiskt.

8 comments:

Lisa said...

*fnitter fnitter*

Han inser väl att han inte skulle klara sig utan dig? SÅÅ korkad kan väl inte ens han vara eller...

Och OM han är det så får du påminna honom om hur OUMBÄRLIG du är för det är du ju.

Stor kram Liselott

Anonymous said...

Det är klart att han inte klarar sig utan dig och det vet han verkligen om. Rör om i grytan lite du så ska du snart se att han kommer att börja uppskatta dig mer. För det b-o-r-d-e han. Heja dig!
Pussokram

Anonymous said...

Bra!!! Mer sånt :D

Anonymous said...

Nu förstår jag inte...

Jag har klarat mig alldeles ypperligt sen i söndags. Tom städat.

:D

Jenny said...

Liselitt -> Klart han vet, han vagar bara inte erkanna det, for da skulle jag bli alldeles for mallig och krava hogre lon :P Fast korkad tanker jag vidhalla att han ar anda! ;)

Kram!

Sara -> Ja, har du en stor sked? :D Eller vill du vara min sked? ;) Puss!

Linda -> I'm working on it. :)

Myra -> Du ar ju halvdod av saknad. ERKANN! ;)

Lisa said...

Men det är väl självklart att du måste PÅMINNA honom om att du är totalt oumbärlig så att du FÅR högre lön!! Kräv att han skall köpa en bil åt dig också, det är inte mer än rätt. Eller vad bättre...en stretch-limo med chaffis! Perfekt! Det är du fan värd!

Och Myra får nog erkänna att hon är halvdöd (snart heldöd) av saknad. Svälja stoltheten där. *fnitter fnitter*

Stor kram! "Liselitt"

Anonymous said...

Att Jenny-andan har börjat smitta av sig på Liselittan, tycker jag mindre om!!

Pilutta er.

Anonymous said...

Hahahahaha, det skulle jag också ha tyckt var asroligt! Stackars liten liksom.. ;)