Thursday 13 March 2008

Reflekteeeera meeeera.

Jag har reflekterat lite over mina manliga relationer pa sista tiden. Jag tror vi kallt kan konstatera att jag inte pratar manska. Sanningen ar, att de forvirrar mig sa till den grad att jag far ont i huvudet. De oppnar munnen, pratar, ord gar in i mina oron, men om man skulle lysa med en ficklampa darinne sa kan jag ge mig fan pa att ogonen skulle lysa.

Jag har fyra broder. Man tycker att jag skulle ha nat djavla hum om vad som hander, men det gar inte. Men EN sak, ska de ha djavligt klart for sig (man i allmanhet, inte mina broder.) att komma och gnalla pa kvinnans humorsvangningar det gar da rakt inte for sig langre. Jag vet inte HUR manga ganger det har slammats i dorrar, skrikits pa ting, tjurats till dod-dagar framfor tv:n. Fragar man vad det ar, sa far man till svar; "Ingenting, jag ar trott."

Trott, my ass. Du ar tjurig for att jag inte gor som du vill, men du kan inte vara man nog att sta for det. Nar JAG ar tjurig sa smaller jag ingenstans, jag ar i alla fall vuxen om det och gar och hanger ut dig pa bloggen och skrattar sedan bakom din rygg.

Och SEN! Alltsa, en av de varsta sakerna jag vet, ar att sara folk. Ja, jag vet, alla tycker det ar jobbigt, men jag mar verkligen fysiskt illa och vill krypa ur skinnet. (forutsatt att det ar nagon jag tycker om, och att jag vet att jag gjort fel) Igar, sa fick jag den repliken "Jag kanner mig sarad." Jag blev helt forstord. Forst blev jag arg, for jag tyckte det var lojligt, men sedan blev jag uppriktigt ledsen. Skickade ett sms och sa det. DA HADE HAN BARA SKOJAT.

Jag skojar inte nar jag sager att det var sista gangen han sag roken av mig. Fyttifan.

Alltsa, jag ska ju ha spelat av mig alla aggressioner pa rugbyplan igar (satan, vad det smallde och sprangs, ASroligt) men jag verkar bara argare nu. Och kanner mig som en skadeskjuten noshorning.

(Den dar djavla Pappanik lamnade mig dessutom utanfor planen i tjugo minuter for att han var dum i huvudet. Det var ka-ka-kallt och jag var fo-fo-forbannad som fan. Och SEN anvande han "Du ska..." tva ganger, och gissa vad? Han blev tjurig for att jag inte alls skulle det. Jag kanske skulle ha gjort det, men nu ska jag definitivt inte gora det. Nu ska jag gora nagonting helt annat.)

((Jag blir snall och sot snart igen. Jag lovar.))

2 comments:

Anonymous said...

Bli inte snäll och söt, iaf inte mot idiotfarsan.

Anonymous said...

Äsch... snäll och söt fungerar ju inte i långa loppet. Du vet, fina flickor kommer till himlen... (osv)
Och ja, jag kan vara din sked. Jag känner mig extremt provocerande för tillfället och snart iväg och slåss.