Monday 3 March 2008

Stop 'n ljug, for fan!

En annan sak som ocksa har inforts i det har huset ar ge-fan-i-att-ljuga-regeln.

Syster Elak ljuger ofta. Hela tiden. Och jag kommer alltid pa henne. Hon ber om ursakt och lovar att inte gora om det, men lik forbannat sa gor hon det. Igar trottnade jag.

Har ar hur det funkar;
Kommer jag pa henne med att ljuga fem ganger, kommer hon att fa en bestraffning. Och jag pratar inte en Pappanik-bestraffning som endast bestar av tomma ord och skrik. Nej, en faktisk, plagsam bestraffning.

Skulle det efter detta anda fortsatta, sa sjunker antalet till tva logner innan bestraffning delas ut. Och bestraffningsnivan sjunker da rakt inte, utan tvartom.

Hon har inte fatt veta vad bestraffningen ar, for da skulle hennes manipulativa lilla hjarna redan sitta och kalkylera om det inte skulle vara vart det anda.

Jag ar sa sjuhelvetes trott pa bristen av respekt i det har huset.

No comments: