Monday 3 March 2008

Speaking of respekt...

... har foljer ett axplock av Pappaniks underbara repliker de sista veckorna;

"Du ar sa tragisk Jenny."

"Ja, men om du skaffar ett extrajobb, sa kan du ju atminstone fa jobba en gang innan de inser vilket misstag du ar och ger dig sparken. Lite som jag skulle ha gjort."

"Jag fattar inte vad du har for problem."

"Du ar inte frisk pa en flack."

"Om nagon vill ha en dalig barnflicka, sa kan ni ta Jenny, for jag vill inte ha henne i alla fall."

"Ja, nagon maste ju gora det, for det ska gudarna veta, att Jenny gor det inte."

"Jag uppskattar inte att du undanhaller saker for mig, vem skriver du sms till och vad skriver du?"

"Jag ar ganska saker pa att de inte vill ha dig i alla fall, sa ar det nagon mening att forsoka?"


Forstar ni att jag ar less? Forstar ni att jag vill ta mitt pick och pack och flyga vidare nagon annanstans? Forstar ni att jag inte kan? Forstar ni hur mycket de dar barnen betyder for mig, och att jag aldrig skulle satta deras valbefinnande i andra hand? Forstar ni att jag ar alldeles for djupt insyltad for att se klart? Forstar ni att jag har ont i magen nar jag vaknar? Forstar ni att jag gar och onskar mig bort nittio procent av tiden? Forstar ni att jag varken har styrka eller mod att ta mig harifran?

Snalla sag att ni forstar, och att det inte ar jag som ar dum i huvudet?

(sedan ska tillaggas att alla citat ar tagna ur kontext, och darfor inte ger en helt rattvis bild av det hela, men det finns ingen djavla ursakt i varlden som rattfardigar sant dar beteende.)

5 comments:

Anonymous said...

Men! Vad fan är det för jävla idiot du jobbar för egentligen?? Jag hoppas att han åtminstone betalar dig bra, det borde han göra om han vill ha minste chans att behålla dig.. när jag läser det här kommer jag att tänka på en kille jag kände ett tag. Han behandlade mig som skit och sa jävligt taskiga saker, saker som fick mig att gråta mig själv till sömns i princip varje kväll, och det tog ett bra tag innan jag hade styrka att avsluta vårt så kallade "förhållande". Jag hoppas att du antingen finner styrka att lämna ditt job, hur mycket du än älskar barnen ("a unhappy nanny makes unhappy children, and therefore you either have to be happy or leave", som min förra värdmamma sa), eller att den där idioten ger dig en STOR ursäkt, tillsammans med en ännu större löneförhöjning!

Annars kan jag komma och ge honom en käftsmäll. Får jag det? Tro mig, nöjet vore helt på min sida!

Anonymous said...

Håller med föregående talare...Men tycker fortfarande du ska ta med dig lillponken. Tjejen är ju redan fördärvad så henne kan du ju lämna.

Och den där karln, han borde få stryk och ett rejält uppvaknande om vem som egentligen sköter hela hans familj. Utan dig skulle nog huset explodera...

Var stark gumman! Skärper han sig inte så måste du hitta nåt nytt, så där kan du ju inte ha det...Du är värd massa mer!

Puss o kram i massa!

Anonymous said...

Gumman!!

Du vet vad jag har sagt. Barnen kommer inte att tacka dej eller bli hjälpt av dej om det inte finns något kvar av dej! Jag hatar att höra hur illa han behandlar dej! Jag hoppas att du kommer i april!!!! Då kan vi fixa en bomb *ler*

Hans-Barbro är vi! said...
This comment has been removed by the author.
Hans-Barbro är vi! said...

Men Jenny, det är dags att ta bladet från munnen och tala klartext till pappaniken nu.
Det här håller väl inte längre annars...?

Kram från Kerstin - ihärdigt återkommande till det här kaoshålet i cyberspade!