Sunday 7 October 2007

Hummer och ko.

Idag skulle jag ha foljt med familjen knapp pa dop, men nar jag vaknade i morse, sa insag jag att nej, det ska jag ju inte alls det. Jag ska ha huset for mig sjalv.

Sa jag ska plugga. Lara mig kroppens alla ben och deras funktioner. Jatteroligt. Eller nja. Fast jag har mina knep... allt som ar trakigt och som inte vill fastna associerar jag. Nar jag holl pa med Tyska och de dar djavla artiklarna, sa kunde jag for mitt liv inte komma ihag bibliotek. Sa jag forestallde mig en ko framfor biblioteket - och en kalv diar fran en ko - alltsa; Die bibliotek.

Det enda ben jag i skrivande stund kan ar Humerus som sitter i armen. Och det ar for att jag forestaller mig en hummer pa en arm. Det ar for evigt fastetsat i min hjarna nu. Humerus och Die bibliotek. Snacka om nyttig kunskap!

Men med tanke pa antalet ol som drickdes igar (England vann, semifinal nasta helg liksom!) sa ar min hjarna lite sadar med i matchen. Eftersom pluggeriet ar en ganska komplicerad process, jag maste ju lasa texten, oversatta den till svenska, sedan formulerar jag svar i huvudet som jag maste oversatta tillbaka till engelska, sa har jag inga hogre hopp om att prestera mycket. Men manga backar sma, blir snart en examen.

Jorasaatteeh. Jag kanske skulle satta fart istallet for att sitta har liksom.

1 comment:

Anonymous said...

Hur gick det med pluggandet sen då? Själv har jag mest suttit i soffan idag...Skönt! :) Pussar