Monday 29 October 2007

Har vare bebisar!

Mandag; Inte bara har jag formanen att se ut som en forvuxen bebis i min nya pyjamas, utan dessutom har jag tva bebisar att ta hand om. Nar Lilleman grater jattemycket, sa borjar hans rost darra och man kan tro att han har forlorat alla sina basta leksaker i en brand. Nar Syster Elak grater jattemycket sa borjar hennes rost att darra och man kan tro att hon har forlorat all sin choklad i en brand.

Jag och Pappanik stod i koket igar kvall och forsokte resonera med henne, men det var skvatt omojligt. Sedan tog hon med sig kudde och filt inne pa toaletten for dar skulle hon sova och aldrig mer oppna dorren. Varfor? For att hon inte hade skjuts till skolan, utan behovde promenera. Vi hade lika garna kunnat skicka henne pa livstids fangelse. Eller en Paul Potts konsert.

Det mest skrammande i historien ar inte min pyjamas faktiskt, utan det faktum att hon var beredd att aka i Lillemans barnvagn bara for att slippa promenera.

Jag aker till Sverige om tre dagar.
Tre dagar.
Det funkar.

No comments: