Monday 29 October 2007

Bara massa strunt.

Lordag; Pappanik kommer hem fran en rugbymatch pa kvallskvisten. Det forsta han ser ar mig, staendes pa alla fyra under skrivbordet och skrika halla.

- Jenny, har du druckit?
- Mmm.
- Det dar ar en valdigt udda sak att gora.
- Mmm.

Saken var att jag hade mitt headset pa och forsokte plugga in hogtalaren sa jag kunde hora Myra och hon inte bara hora mig, for det kandes lite orattvist. Men det talade jag inte om, jag vill tro att hela handelsen gor mig mer... intressant.

Sondag; Vi storstadade, jag och Pappanik. Sa jag tog varan femtonhundrakronors soptunna ut pa altanen for att tvatta den med vattenslangen. Fast vattenslangen funkade inte, sa jag ropade pa Pappanik som kom ut och borjade skruva och vrida och vanda. Ni vet i alla sana dar hemvideor dar folk gor sant, och det alltid sprutar dem i ansiktet? Sa funkar det inte pa riktigt. Nar den har vattenslangen borjade spruta, sa var den riktad mot mig och ingenting annat.

Dyngsur stod jag och skrattade sa jag grat. Eller sa var det bara vatten i ansiktet, det ar oklart. Men blott blev det.

3 comments:

Anonymous said...

*asg* Jag tror jag döööör!

'sa jag kunde hora Myra och hon inte bara hora mig'

Du är medveten om att det blir ÄNNU roligare med tanke på att du inte har prickar över bokstäverna, va!

:D

Anonymous said...

jösses! om du ändå hade filmat och skickat till mej så jag fick skratta lite.. hur gick det förästen med snopp grejen.. skulle ju få en film på davids min vet du!! *SKrattar*

Märtagreta said...

Kan bara hålla med, dina prickar, eller avsaknaden av dem, gjorde mig först förvirrad, sen blev det bara för dråpligt.
Det går bra för dig ser jag, nästan jämt.
Tittade in här via Myra!