Thursday 21 June 2007

Trott? Jag?

Har av diverse olika anledningar haft ackeltidigar mornar den har veckan. Det ar som att allt som jag satte at sidan nar Myra och Astrid var har bara buntat ihop sig, och sekunden de akte sa hoppade allt pa mig. Det har gatt sadar bra.

En morgon nar vi kom ner och skulle ha det vanliga morgonmyset, hallde jag upp mjolken i flaskan, tog med den till loungen och tog upp lilleman i knat och gav honom flaskan. Tva sekunder senare var vi bada dyngsura. Jag hade skruvat pa locket till mjolkflaskan istallet for nappflaskan. Need I say att det inte passade?

Jag skulle ge honom lite saft, sa jag tog hans flaska som stod pa diskbanken. En mikrosekund senare spottade och fraste han och tittade pa mig med en mycket forvanad uppsyn. Da hade Syster Elak-puckot stallt en flaska med gammal saft som hon hade med sig pa lagret FORRA veckan pa banken, och den sag ut som Lillemans.

Nar jag tvattade Syster Elaks har tappade jag duschmunstycket och blotte ner hela badrummet, inklusive oss tva. Tack England for heldjavlatackningsmatta!

Jag har pratat svenska med Pappanik ungefar sjuhundra ganger. Jag blir lika forvanad varje gang han inte svarar.

Jag skulle dricka kaffe en morgon, och da var det jag som spottade och fraste da jag hade haft i BADE kaffepulver och the-pase.

Igar kvall satt jag i koma framfor tv:n. Jag var sa trott sa kroppen inte ens lod mina order om att kliva upp. Jag var forlamad. Kommer inte ens ihag vad jag tittade pa. Men klockan blev drygt halv tolv innan jag kunde forma mig att ga upp till min sang.

I morse gav jag hunden ost till frukost. Som tur var kom jag till sans innan jag la hundfoder pa Lillemans macka.

Pappanik ska dessutom bort i helgen. Han aker ikvall och kommer hem lordag kvall eller nat. Syster Elak ska ha en kompis som sover over imorgon. Need I say att min vecka inte riktigt har varit bra? Need I say att det inte ser ut att ljusna?

Astrid och Myra, KOM TILLBAKA!

Avslutar med dagens kansla pa video eftersom jag sjong fardigt min kvot i lordags.

1 comment:

Anonymous said...

Vilken fin musik.. rösten gillade jag inte men musiken var riktigt vacker...vet du var den finns att få tag på instrumentalt?