Friday 29 June 2007

Semester. .retsemeS

Nu ar biljetterna till Sverige bokade.
Semester!

Sa jag forovrigt att familjen foljer med mig pa semestern?
Jo, sa oskiljaktiga ar vi. Eller sa gor de vad de behover for att jag inte ska rymma, jag vet inte. Ska bli intressant att se hur Syster Elak beter sig pa min hemmaplan dock. Tror det kommer bli en bra upplevelse for henne, aven om tanken pa att ha henne med pa min enda semester far magsaret att bubbla.

Det har ar forovrigt min forsta lediga kvall sedan forra mandagen.
Jag ar sa sjukt trott, sa jag kan inte ens forma mig att beratta. Jag ar overtrott. Sova ar inte att tanka pa. Jag ar mer inne pa att stryka fardigt det dar lasset med tvatt, fast da undrar jag ju genast vad jag ska gora imorgon?

Ser du mamma, vad skadad jag har blivit?
Jag kommer bli en san som frostar ur frysen. Jag skurade kylskapet haromdagen. Jag skrammer mig sjalv. Hall om mig nagon?

Men biljetten till semestern ar bokad. Gubbstofiler som tar med sig laptopen pa flyget kan slanga sig i vaggen - jag tar med mig bajsblojorna!

3 comments:

Anonymous said...

Nej men hallå, varför ska de följa med dig?? Är inte meningen med semster just att du ska slippa dem? Även om de är underbara (ibland) så lär det väl bli rätt lätt att du hoppar in och jobbar nån timme trots att du har semester?
Slit inte ut dig vännen!
Kram

Anonymous said...

Aha, okej.. ja, så länge det känns okej så :)
Jo, det är bra med mig... jag bokade flybiljetten till Schweiz idag (läs=pappa bokade den). Så nu finns det ingen återvändo.. jag har velat bli au pair sen jag var 12, men nu SKA det verkligen ske!! Det känns totalt osannolikt...
kram

Anonymous said...

l?rt en masse