Thursday 7 June 2007

Det luktar stekt fisk bland de kokta aggen!

Syster Elak brukar fa lift till skolan med hennes vans (naja, sa god van man kan ha i hennes tillstand!) mamma. Haromdagen kom hon hem och meddelade att det inte gick langre. Hon hade ett mycket langt och detaljerat utlagg om varfor detta hade hant. Det var for harda kittlingar, atning vid studsmatta och andra triviala saker. Orden "det var inte mitt fel" forekom mer an en gang kan jag saga. Men jag la ingen storre vikt vid det, hon blir osams med folk hela tiden liksom. (dessutom har jag lart mig att nar folk vill ljuga, sa spenderar de alldeles for mycket tid pa detaljer. Speciellt Syster Elak.)

Jag ordnade istallet sa hon far lift med grannarna, vilket gar alldeles utmarkt. Men igar pratade Pappanik med henne, och ville ringa till vannens mamma (C) och reda ut hela historien.

Hon blev H Y S T E R I S K!
Vi pratar inte tonarsutbrott, vi pratar galen. Hon havdade att hon hade glomt numret, vilket hon har kunnat utantill i ett ars tid, hon bonade och bad, hon skrek och grat, hon slogs... allt for att han inte skulle ringa.


(saklart tog JAG fram numret och gav honom, jag ar ju har for att hjalpa till liksom... )

Hur som helst, jag ska inte bli for detaljerad. Kontentan av det har inlagget ar helt enkelt;
Jag ar inte dummare an att jag kan rakna ut att det har hant nagonting som hon ar desperat for att vi INTE ska fa reda pa. Paniken nar han skulle ringa var alldeles for verklig for att det inte ska vara sa. Det enda jag lyckades fa ut henne var att det inte var vannen (V) hon var osams med, utan mamman!

Da ar min fraga, vilka 13-aringar blir osams med sina kompisars mammor?!
Eller vanta, jag omformulerar;
Vilka OSKYLDIGA 13-aringar blir osams med sina kompisars mammor?!

Sa nu oppnar jag en gissningstvling. VAD tror ni hon har gjort for att en vuxen manniska inte ens star ut med att ha henne i bilen 10 minuter om dagen?


7 comments:

Anonymous said...

Kan det vara så att hon pratar alldeles för mycket i bilen?? Nej, den tror jag inte på själv men jag måste ju svara något för jag är nyfiken på det riktiga svaret! ;)
Föresten, grym utmaning du hade till Myra! Jag GILLAR den!!! =D

Anonymous said...

Ja, jag är också nyfiken!! Berätta berätta berätta!!!!

Anonymous said...

Jag tror helt enkelt att det är så att hon har varit sig själv.
Vad kan bli värre. liksom.

Erkänn att jag har rätt!

:D

Anonymous said...

Och tack för lyckönskningen :)

Anonymous said...

Hm...vad kan hon haa gjort...Stulit nåt, stereon i bilen kanske...Njae, så illa kanske det inte är...Ja vet i 17, repat bilen kanske. Jag får undersöka när jag kommer dit...vilket jag gör om sex dar. :D Wihuuu!

Puss

Jenny said...

Iah -> haha, om det anda vore sa val! :D

Haha, jag ar ratt nojd faktiskt, ska bli MYCKET spannande att se... :D

Tusenrosor -> Det ar ju faktiskt tyvarr sa att Myra har ratt - aven om det ar lite mer komplicerat an sa. Hon har fastnat i en karusell av logner, och nu har allt kommit ikapp henne. Med all ratt!

Varsagod, hoppas du far en toppendag - och drick massa champagne! :D

Myra -> Hahaha! Din jakel.

Ass-Trid -> JA! Nu ar det verkligen JATTEsnart. Ska bli sa skont att antligen fa umgas med en vettig manniska :P Hoppas du har tranat pa oldrickandet! ;) Puss!

Anonymous said...

Jag gissar att hon antingen

1. blev osams med kompisen, och svor åt mamman och sa att hon borde använt p-piller?

2. sa till mamman att det var obegripligt hur kompisen kunde se normal ut, med såna gener i släkten?

3. tappade sitt tuggummi i bensintanken och letade efter det i ljuset av en tändare?