Thursday 28 June 2007

Manlig logik.

Det jag avskyr med att bo i hus istallet for lagenhet ar bristen pa varmvatten. Jag vill duscha lange och varmt, inte stressa mig igenom och alltid avsluta urskoljningen av haret med iskallt vatten.

Sa, jag busar lite. Vi har en booster pa pannan, som jag har igang innan jag duschar, med tanke pa att jag star langst bak i duschkon varje morgon. Men ibland glommer jag att stanga av den, och da blir vattnet nere i koket kokhett. Det bubblar bokstavligen nar det rinner ur kranen for det ar sa varmt. Det hande igar, och bara for det fick Pappanik for sig att diska.

Jag betraktade honom i fem minuter dar han stod och kastade disken under stralen for att inte branna sig, och svor och muttrade. Sen sa jag;
- Du vet att vi har kallvatten i den dar kranen ocksa va?

Han tittade pa mig som om jag hade losningen pa varldsfreden.
- Det HAR vi ju!


3 comments:

Anonymous said...

Jisses! För det första: du är kär! Gratulera eller kondolera?

2: Bra idé med godisförbudet...

3: Män. Det säger nog allt...

Anonymous said...

Lever du?? Eller har bomberna i London träffat dig???

Anonymous said...

hej, känner inte dig men kunde inte låta bli att kommentera då jag var au-pair ganska nära där du är nu, tror jag iaf. för mer än tio år sen dock.. jag var i Cobham, Surrey. ligger på linjen från London till Guildford. inte t-bana utan tåg..

jag verkar dock ha haft närmast semester jämfört med dig. men du är alltså nanny och inte au-pair ?
trodde de nästan bara var brittiska tjejer som var det..låter skitjobbigt. blir ju knappt nån tid över att upptäcka land och språk vilket är meningen med au-pair"yrket".
Hoppas du har det bra ändå, blev lite nostalgisk bara..