Friday 20 July 2007

Jenny <3 Flod.

Jag ska ga och hamta Lilleman fran dagis.

Alltid nar jag ar utan barnvagn och barn, sa gar jag over motorvagen for det ger mig tre extra minuter. Idag var den smockfull och allt stod still - folk tutade och svor och betedde sig som... nagonting jag inte tanker skriva har. Sa jag gick under tunneln istallet, och nar jag kommer ur tunneln och ska svanga hoger, sa ar det inte langre en gangstig, utan en flod! Vattnet nadde mig till knana, sa det var bara att ta av sig skorna och plumsa i. Om ni inte redan visste det, sa ar det fruktansvart obehagligt att vada i vatten som ar brunt och man inte vet vad som finns under ytan. Jag var speciellt orolig pa ett stalle for dar bubblade det. Mycket obehagligt. Men jag kom over utan storre problem, jag har inte vagat titta pa mina fotter an, dock.

Pa vagen in till sjalva byn, sa var det avstangt halvvags och massa man holl pa att reparera nagot. Bilar koade, manniskor gnallde och jag gick och visslade. Hela spektaklet roade mig kopiost. De skulle bo med syster elak i en vecka, sa skulle de forsta att oversvamning ar en fjart i rymden, till och med nastan lite gemytligt.

Om en halvtimme maste jag ge mig ut igen och hamta just syster elak fran skolan. Tre vandor in till byn idag. Tre ganger fyrtio minuter. Etthundratjugo minuter. Bara promenad. Fast idag ar det ju mer som hinderbana... Hon kommer att gnalla. Som fan. Jag skulle gissa pa att det kommer ta mig ungefar tre minuter innan jag trottnar och lamnar henne i en oversvammad buske.

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha, så du fick bada iaf.
Jag nöjde mig med att duscha, men jag gjorde det i lite drygt två timmar... Sen åkte jag hem, för han kom inte!
Ringde efter att jag pratat med dig och då sa han att han inte kunde ta sig iväg. Pga regnet. Fair enough, men han kunde för fan ha ringt!

Anonymous said...

Hej gumsan! Äntligen tillbaka, har inte sett nåt av dig på länge. :) När var du du skulle till Sweden igen? Får se till att ses då. :) Puss o kram