Thursday 13 December 2007

Wisebottom.

Ny lardom nummer ett;
Att sitta instangd med en tva och ett halvt ar gammal Lilleman i koket en hel dag ar tillrackligt for att driva den kallaste manniskan till nervsammanbrott.

Ny lardom nummer tva;
Att dela ut smarties vid prestering leder till overprestering, vilket leder till hundratals turer till toaletten for nedspolning.

Ny lardom nummer tre (och den viktigaste!);
Man gor inte en tva och ett halv ar gammal Lilleman rumsren pa en halv dag. Han blir bara tjock.


Bah!

3 comments:

Hans-Barbro är vi! said...

...kunde ju jag som mamma både till en pojke och en flicka ha berättat för dig innan misstaget begicks - ti hi!

Dessutom - lärdom nr 4 - brukar pojkar vara lite senare med att bli rumsrena än tjejerna.

Stressar man inte fram något så kommer det av sig själv!

God jul!

Anonymous said...

*skrattar gott* Har inga egna barn (det bästa jag INTE har gjort) och jag tycker du är jättebra som provar och drar lärdom av dina erfarenheter! Att du dessutom delar med dig av dem tackar jag för, även om jag tvivlar på att jag kan dra nytta av dem IRL så muntrar du upp min dag iaf =)
Hang in there!

Anonymous said...

Haha, fint att du försöker iaf. Mutor funkade inte alltså, provat hot? :P Väntar på nästa variant. :)

Puss