Tuesday 11 December 2007

Har vare kiss och bajs!

Jag haller pa att trana Lilleman till rumsren. Eller snarare (trodde jag) att slippa springa och byta massa bajsblojor hela tiden. Sagt och gjort, av med blojan, sa stangde jag in oss i koket med pottan som det primara. En tub med smarties och tva paket vatservetter. Malmedvetenhet.

Lite anade jag att Lilleman ar en mycket ambitios manniska. Han paminner lite om mig faktiskt, for nar nagonting gors, sa gors det ordentligt. I en och en halv timme satt han pa pottan, knallrod i ansiktet och klamde ut bajs i storleken av jordnotter, och kiss som inte ens skulle dranka en Myra. For han visste ju att varje gang han gjorde nagot sa akte smarties-tuben fram. Jag blev svettig av att springa in pa toaletten och spola ner och rengora. Sa fort jag kom ut, hoppade han fram och skrek "Meeeeeer!" Sedan saktade han ner takten och satte sig var tjugonde minut, och tog till och med pa sig kalsonger emellan.

Nar jag la honom tittade han pa mig, lade av colgate-smilet och sa;
- I'm a BIG BOY now. Tomorrow we take the nappy off.

I min och hans varld ar det har fardigt nu. Lilleman ar rumsren. I alla fall tills jag far slut pa smarties, och i den har takten drojer inte det sa lange.

(Jag var ocksa snall och skickade ett MMS med bild pa kisset och bajset till Pappanik som satt och hade trakigt pa kontoret. Jag ar ratt snall, visst?)

3 comments:

Anonymous said...

Vad i...?
Man dränker inte en Myra ostraffat! Och SPECIELLT INTE i kiss! Bläääää!

Blev Pappanik glad? Hahaha

Jenny said...

Men Myra, TROR du att du ar den enda myran i hela varlden? VA?! Dig dranker jag inte i annat an min karlek ;)

Haha, han skickade det vidare till Mormor Elak! Hahahaha!

Anonymous said...

Men oh! Nu rodnade jag tom! :)

Och jag VET att jag är den enda. Den enda Myra med stort M! Haha