Tuesday 11 December 2007

Logner och olycklig karlek.

Jag har suktat efter en ny mobil vaaaldans lange nu, samtidigt som jag har tankt skaffa ett abonemang, eftersom det faktiskt ar billigare an kontankkort. Men i det har djavla skitlandet, sa maste man ha bott har i tre ar, och det har jag ju inte. Detta stod jag och tjurade over i koket, nar Pappanik sager;

- Men du har ju bott med mig i tre och ett halvt ar.
- Det har jag val inte alls!
- Jenny, det har du.
- Aaahh, just det. Jag glomde.
- Sa dumt av dig.

Sa nu kommer min nya telefon imorgon.

Jag har forovrigt ocksa blivit erbjuden ett extrajobb. De som kanner mig kommer formodligen skratta ihjal sig, men det ar pa en av musikklasserna vi gar pa. Jag ar inte helt hundra pa vad det innebar annu, men jag ar ganska saker pa att jag maste sjunga och skutta och sant. Men alla pengar ar bra pengar. Jag kanner ju alla barnen redan, och mammorna. Vi ska forhandla vidare pa torsdag hur som helst.

Och Syster elak... jag hamtade henne fran psykologen igar, och jag sag pa henne att hon hade gratit. Nar vi kom ut pa parkeringen fragade jag om hon var okej, som svar slangde hon sig i mina armar och borjade grata hysteriskt.

- Men hjartat, vad ar det?
- Du kommer skratta at mig.
- Det vet du att jag inte gor, vad ar det som ar fel?
- Det ar bara det att jag ar sa kaahahaaar.
- Kar? I vem?
- I Danny.
- Gar han i din klass?
- Nej, han i McFlyyyyyyy.

Hon grat hela vagen hem, och vi var tvugna att sitta i bilen en stund innan hon hade samlat sig och kunde ga in. Jag sa att jag ocksa varit kar i en popstjarna nar jag var yngre, och att i prioncip alla ar det, och manga ganger sa gar det over ganska snart. Men hon har en trears-plan. Hon ska ga pa en strikt diet nu, och nar hon ar sjutton ska jag hjalpa henne att komma i kontakt med honom och han kommer falla huvudstupa framfor hennes fotter. Det ar planen. Jag vantar med spanning. Eller vack mig om tre ar liksom.

Hon sover forovrigt med en scarf lindad kring huvudkudden med hans ansikte mot hennes, och pussar hennes affish godnatt varje natt. Hon ar allt bra sot ibland.

Sjalv sover jag med jultomten. Jag raknar kallt med att om man ligger med honom, sa borde ens liv bli bra mycket battre.

3 comments:

Anonymous said...

Hej igen.

Du är så vansinnigt rolig att läsa!
Det här borde bli en bok så småningom, och du borde nog på allvar fundera på att antingen sadla om till författare eller shrink på heltid.
En mer insiktsfull och skarpsinnad barnflicka (eller mammasurrogat?) kan nog ingen familj önska sig.

Kram från regniga Sverige och hittills okända Kerstin

Anonymous said...

Haha gumman! Sjalv var jag kar i Aaron Carter nar jag var 12, och jag pussade bilden pa hans CD-skiva godnatt varje kvall :P

Anonymous said...

Ojojo... kärlek till en mobil? Kan man bli kär i såna saker? ;-)

Mattias