Friday 14 December 2007

Samtal fran mormor elak till syster elak;

"Jag ar sa besviken, jag menar verkligen besviken! Jag hade sa sett fram emot att Jenny skulle fira jul med oss, for mig har det varit sjalvklart hela tiden. Varfor vill hon inte vara med? Har jag gjort nagot fel?"

Kom ihag att ni horde det har forst; jag VISSTE att nagonting skulle bli mitt fel nar de borjade tjabbla om jul. Nu ar jag ett monster som inte kan bortse fran var konflikt (som enligt henne inte ens existerar, jag har bara inbillat mig allt... ) for barnens skull. Julen handlar ju trots allt om barnen. Ja, just.

"Har jag gjort nagot fel?"
Vart vill du att jag ska borja? Tror du att jag nagonsin kommer att sluta om jag borjar? Nej.

"Varfor vill hon inte vara med?"
For att det finns inte tillrackligt mycket alkohol i den har varlden for att jag ska sta ut en juldag med dig. Det du inte verkar forsta ar att det inte ligger i mitt intresse att ha en bra relation med dig, och att fa mig att framsta som en idiot infor alla hjalper inte. Fula tricks kommer du ingenstans med i alla fall, for det gar inte i langden. Det kommer komma fram sa smaningom, och da kommer alla forsta vad du ar for manniska. Jag kanner lite att det finns ett Yrrol-citat som gor sig ypperligt i den har situationen. "Blanda inte in mig i varat forhallande!"

Fast just nu ar det forstas jag som ar hemsk. Men det kan jag leva med, det kommer en tid i en manniskas liv da hon maste sta upp for sig sjalv, och inte ta skit. Det har mahanda kanske inte ar ett sadant, men om det skulle vara sa, sa har jag i alla fall ovat innan den riktiga utmaningen kommer.

Jora, Froken Positiv, det ar jag det.

1 comment:

Hans-Barbro är vi! said...

...INTE elak eller något sådant.
Bara jäkligt bra på att genomskåda psykisk terror.

Stå på dig!