Tuesday 18 December 2007

Hur barn blir kokta.

00.15

Mitt huvud lagger sig antligen pa min kudde.


01.38

JEEEEENNNNNNNNNNYYYYYYYYYYYYYYYYY!

- Ja?
- Jag vill ha mjooolk.
- Nej, raring, ingen mjolk.
- Vaaarfooooor?
- For att det ar mitt i natten. Vi dricker inte mjolk pa natten, vi sover. Det ar darfor gud uppfann natten, sa foraldrarna kunde fa sova och inte koka sina barn i micron istallet for groten for att de var sa trotta, for de inte fick sova.


02.42

JEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNYYYYYYYYYYYYYY!

- Jaaa?
- Jag... vill... ha... nagonting att ata.
- Jag skulle inte tro det sothjartat.
- Vaaaarfoooor?
- Maste jag verkligen upprepa alla de dar orden? Jag ar trott. Jag vill sova. Ska vi sova nu?
- Okej.
- Okej. Godnatt.



05.30

Vackarklockan ringer. Jag skuttar upp ur sangen.
Jo, det ar sakert.

1 comment:

Anonymous said...

Vet du? Jag pottränade barn jag med igår. Lr rättare sagt hon gick på pottan, jag hängde bara med...Men lustigt, hon verkade tycka det var sjukt kul att kissa...undrar när den glädjen försvinner? När man växer ur pottan kanske...

Aja, hoppas julhysterin har lugnat sig lite...

Pussar