Thursday 2 October 2008

Inget mer sant dar.

Herr ratt visade sig vara Herr fel. Det ar ett smutsigt jobb att tycka jag ar bast i hela varlden, och jag kan egentligen inte klandra honom. Nu dranker jag mina sorger i klyshor, alkohol och cigaretter.

Jag kommer over det.

Japp.

Sol ute, sol inne, sol i sinne.
Det finns fler fiskar i havet.
Det ar battre att ha alskat och forlorat an att inte ha alskat alls.

Men jag tanker ju bara saga att klyshan "Karlek overvinner allt" har en djavla massa att forklara. For det gor den inte. Det finns hinder i livet som ingenting annat an ett skott i pannan kan atgarda, och det ar fan fult att de forsoker lura en med annat. Jag kan vara en av de hinderna. Jag vet inte, men det lutar at det.

1 comment:

Lisa said...

Kärleken är inte lätt, inte okomplicerad. Rätt kan bli fel helt plötsligt.

Som du själv skrev: Det finns fler fiskar i havet. Och bättre att ha älskat och förlorat än att inte ha älskat alls. Mycket kloka ord, vännen.

Varma kramar till dig.
Liselott