Monday 13 October 2008

Det finns inga ord for hur tragiskt det har ar...

Jag skriver aldrig om nyheter egentligen, men det har fick mig att ma fysiskt daligt. Jag har aldrig ens sett ett riktigt vapen, an mindre kanner jag andra som har det, sa vapen ar avlagset for mig. Speciellt tva-aringar som haller i vapen och oavsiktligt skjuter ihjal sin pappa.

Hur far en tva-aring ens tag pa en pistol? Nagonstans inne i mig vill jag tanka att "skyll dig sjalv ditt djavla pucko!". Tank om han hade haft den riktat mot sitt ansikte istallet for pappas mage? Tva ar! Tva. Ar.

Att sedan ett helt brollopssallskap kan sta och se pa hur tidigare namnda tva-aring star och viftar med en laddad pistol, och nagon dessutom star och filmar. Skulle inte normala manniskor reagera? Ta pistolen ifran barnet? Ar vi pa en sa sjukt hog toleransniva i samhallet idag att det ar nagot vi inte reagerar over?

Jag mar illa.

Har ar youtube-klippet, men ja, var varnad - det ar extremt obehagligt, sa vill ni inte titta, ga in och las artikeln istallet.

2 comments:

Miss K said...

Usch ja..det kändes obehagligt att se. Det kommer många frågor. Hur kan man låta en två åring vifta med ett laddat vapen? Tänk om han hade råkat skjuta sig själv!?

Kram K (som bytt blogg och nick)

Lisa said...

Hur kan man låta något sådant hända? Varför har man överhuvudtaget vapen hemma? Jag håller med dig, inom mig någonstans säger en röst "skyll er själv". Men...så kan man ju kanske inte tänka. Men jag tycker att det är fruktansvärt.

Undviker klippet, läser artikeln istället. Får magont. hemskt.

Tänk om barnet "råkat" skjuta sig själv?

Kram Liselott