Tuesday 10 June 2008

Vita logner.

- Har Syster Elak ett stort talt?
- Ja, det har hon.
- Och jag har ett litet talt?
- Det har du.
- Varfor?
- For att hon ar stor, och du ar liten.
- Det ar riktigt smart, Jenny.

Japp, jag ar sa smart och djup och allt vad det innebar. Komma pa nat sant dar liksom!

Gick in i ett smarre varldskrig i morse med. Farliga grejer...

- Jenny?
- Ja, Syster Elak?
- Nar kommer Astrid?
- Ikvall.
- Vilken tid da?
- Runt atta.
- Far jag folja med och hamta henne pa flygplatsen?
- Ehh.
- Far jag?
- Hmm.
- Men FAR JAG?
- Alltsa, jag skulle helst gora det sjalv.
- Varfor?
(For att sju dagar i veckan forsoker jag komma ivag fran dig sa mycket jag kan, och nar min finaste Astrid kommer fran Sverige och halsar pa sa vill jag inte dela med mig av det till nagon, speciellt inte dig, for da skulle det bara bli konstigt och vi skulle behova sitta och fana oss med att prata engelska och det skulle forstora scenen jag har tankt att spela upp pa flygplatsen med tarar och skrik och allt! Sadetsa!)
- For att du ar pa scouterna.
- Ja, just det.

Idag har jag dessutom den fulaste frisyren jag har haft i hela mitt liv, men jag slog vad med mig sjalv att jag inte skulle vaga ha den nar vi gar ut, sa nu maste jag ju. Bara for att visa mig sjalv liksom. Och folk tror att det ar latt att vara jag! Ni anar inte.

1 comment:

Lisa said...

Varför har du inte lagt ut nån bild av din frisyr??? Jag blir ju nyfiken!! *besviken hörru - shame on you* hehehehe

Schysst dialog med kidsen! Alltid intressant vad barn kan klämma ur sig eller hur...

Det var ju bra att du inte sa sanningen där till Syster E om varför hon inte får följa med och hämta Astrid. Hahahahahaha!!

Eller...

Tur att hon skulle på scouterna. ;)

Kram L