Saturday 7 June 2008

Sangbytesdagar.

Har ni forsokt resonera med en tre-aring klockan halv ett pa natten?

Det kan bara sluta pa tva satt; Att du ger efter eller att han vinner.

- Jag vill sova i diiiin sang.
- Nej, alskling. Du ar ju stor pojke nu, och stora pojkar sover i sin egen sang.
- Jag kommer att grata hela natten om jag inte far sova med dig.
- Men sotast. Om du bara blundar, sa sitter jag har tills du somnar, okej?
- Nej, det ar inte okej! Jag vill ha mjolk.
- Ingen mer mjolk nu. Du far mjolk imorgon bitti, vet du ju.
- Jag ar olyyyycklig, Jenny.
- Men jag vill att du ska vara lycklig vannen.
- Jag blir bara lycklig om jag far sova i din sang med dig.
- Men jag har inte gatt och lagt mig annu, och da blir du ju alldeles ensam i mitt rum, det vill du val inte?
- Jag vill vara lycklig Jenny!
- Jag vill ocksa att du ska vara lycklig.
- Sma manniskor tycker inte om att sova i sma sangar.
- Gor de inte?
- Neej, da maste de fa mjolk.
- Jasa?
- Mjolk skulle gora mig lycklig.
- Vill du att jag ska hamta lite mjolk at dig?
- Jaaahahahaaaaa.
- Blir du lycklig och somnar om da?
- Ja.

Och sa gjorde han. Ungskralle. Men nasta gang!

2 comments:

Anonymous said...

Hohoho.
Lilleman ääääger!

:D

Lisa said...

Hehehehe!! Lilleman vet hur han skall få sin mjölk ;)

Smart kille det där! *blink blink*