Thursday 5 June 2008

Forget me not, flower pot.

Alltsa, jag kan tanka mig att en hemmafru har det jobbigt nog - jag har just insett att vara singel hemmafru ar en djavla pina. Jag kanner mig lite som att jag lever ett dubbelliv - hemmafru pa dagtid och singelbrutta efter barnens laggdags. Jag tycker lika mycket om bada liven, och varderar darfor tiden lika mycket. Men sova da?!

Jag glommer saker. Sjalvklara saker. Som att tvatta. Eller lamnar disk i diskmaskinen flera dagar. Jag lamnade till och med Syster Elak vid ytterdorren i tjugo minuter. An sa lange har Lilleman inte lidigt nagra konsekvenser, men dagen ar fortfarande ung.

Micke begravs dessutom pa lordag. Och jag kan inte vara dar. Nog om det.

Nu ska den har supernanny ut i tradgarden och fanga insekter for nagon var sa djavla omtanksam och gav Lilleman ett insektsfangningskit i fodelsepresent. Tack sa djavla mycket!

Oh, och tack ocksa till barnen som lamnade kritorna gomda i tradgarden som hunden at och sedan bajsade och spydde inne hela kvallen igar. Jag alskar rosa/lila/gron/bla vomering pa beige heltackningsmatta. Sa tack. Verkligen. Nej, jag menar det.

1 comment:

Lisa said...

Hej vännen, mycket i ditt liv nu hörru.

Att glömma saker, ja, det är ju inte så konstigt att du gör det när det är mycket i ditt liv. Fullt normalt.

Sedan blir det mer som en "ålderskrämpa" att man glömmer saker. Men dit dröjer det läääängeee innan du kommer.

Stor kram Liselott