Tuesday 12 February 2008

Ljuset?

Tre dagar i rad har jag och Syster Elak haft sa kallade diskussioner. Inte en enda gang har hon pratat med Pappanik om det. Jag tror minsann att det borjar tandas ett ljus darinne och att hon borjar forsta att jag kanske har en poang nar jag kallar henne korkad djavla unge som inte har en aning om hur varlden ser ut men anda latsas att hon vet allt och darfor blir odraglig.

Lilleman ar ljuvlig dock. Jag skjutsade Syster Elak till typ scouterna, och da blev han tvungen att folja med eftersom Pappanik inte var hemma. Nar vi kom hem gav jag honom hans middag och gick sedan ut i koket. efter ett tag horde jag;
- Tack Jenny!
- Varfor det?
- For att du skjutsade hem mig fran scouterna.

Bless him liksom.

Nu kallar jobbet. Imorgon ska jag beratta den haftiga skandalen som skakar var gata dar jag ar huvudmannen och var granne vill halshugga mig.

Spannande va?

3 comments:

Hans-Barbro är vi! said...

Hej Jenny!
Jag kan knappt bärga mig innan jag får läsa om skandalen...

Mvh - en av dina trognaste läsare.
Kram!

Lisa said...

Samma här - kan knappt bärga mig tills jag också får läsa om skandalen! *Liselott sitter som på nålar och väntar* Kram L

Anonymous said...

Den största skandalen på eran gata, efter Syster Elak och Pappanik, är din djävla granne. Passar hon sig inte så är det jag som halshugger henne! :)

Kom hon över sen eller??? Hahaha