Friday 9 November 2007

Sju dodssynder.

Just ja, jag glomde nastan att jag hade blivit utmanad. Sa har ar sju sanningar om mig;

Jag hatar att ga pa toaletten. Det ar sloseri med min dyrbara tid och gor mig smutsig, sa jag undviker det i storsta mojliga man.

Vald far mig att ma fysiskt daligt. Jag forstar inte hur nagon kan tycka sa illa om nagon annan att de faktiskt slar nagon. Eller jo, jag forstar att man kan tycka sa illa om nagon, men jag forstar inte att man faktiskt gor det. (Varfor kan inte alla bara vara vanner liksom?!)

Jag har svart balte i fornekelse. Aven om jag vet att nagot inte ar som jag tror, sa tror jag det i alla fall med hjartat och ignorerar fullkomligt min hjarna som alltid har full koll. Och det galler ocksa saker som ar helt irrelevanta. Jag har kombinerat egenskapen att vagra erkanna att jag har fel med att vagra erkanna insikter, and I do it so well!

Ibland kan jag ga och lagga mig en halvtimme innan jag egentligen borde bara for att fa dagdromma lite, typ gifta mig med en oljeshejk och skriva en bok.

Alla manniskor i mitt liv har en egen lat. En lat som alltid far mig att tanka pa honom/henne nar jag hor, och som jag spelar nar jag vill minnas honom/henne. Jag kommer aldrig tala om det for dem (kanske jag inte ska skriva nar jag precis publicerar det pa internet... men ni fattar vad jag menar!), inte heller avsloja laten. Det ar mitt eget lilla karleksbibliotek typ.

Jag grater varje dag. Jag ar hopplos. Det hander valdigt sallan att jag grater av en sarskild anledning, nittionio procent av gangerna sa har jag sett en lojlig reklam eller en lycklig film, eller sa har nagon vunnit massa pengar pa "Deal or no deal". Tavlingsprogram ar lojligt gratframkallande.

Jag tror pa karma. Helt klart. Jag vet att livet kan te sig orattvist for manga, men jag tror att pa det stora hela sa far man vad man fortjanar. Man gar igenom livet ovetandes om en hel del saker man gor som paverkar andra manniskor, och de raknas ocksa. Bara for att man inte vet, sa betyder det inte att det inte har hant, inte heller tror jag att karma tar omstandligheter i beaktning nar den domer. Sa det sa.

1 comment:

Anonymous said...

Jag har också den där utmaningen att ta tag i.
Hur gör jag för att bli värre än du? ;)