Wednesday 7 November 2007

En fattig kvinnas bekannelse.

Jo, jag ar hemma. I landet utan prickar.
Jag fick ansoka om ett tillfalligt pass. Inte bara kostade det skjortan, utan nar jag ansokte om det, sa visade det sig att nagon hade hittat det och lamnat in det pa polisstationen. I Linkoping. Tack for det nar jag ar i djavla Nykoping. Sa nu ar jag fattig och arg.

Val hemma var det inte direkt tid att landa. Pappanik hade missforstatt nar jag skulle komma hem, och istallet for att hora av sig och fraga, sa trodde de att jag helt sonika inte skulle komma hem, vilket resulterade i att Mormor Elak i princip hade flyttat in halva sitt hem. Lilleman hade dessutom varit jattedalig och behovt aka in pa sjukhus igen... sa han var varm och later som ett anglok nar han andas, sa inhalatorerna gar varma nu. Han var aven valdigt omtanksam och la till sig med lite diarre.

Som resultat av det, sa jobbade Pappanik hemifran igar, ifall han skulle behova aka in igen. Vilket i sig saklart resulterade att han och Syster Elak rok ihop a det grovsta. Sa jag tog henne pa en promenad for att hon skulle fa lugna ner sig, och han ocksa. Pa promenaden sa hon nagonting som fick mig att se rott, jag blev tvungen att stanna, se henne i ogonen och saga hur oerhort djavla idiotiskt det var att ens tanka nagot sadant!
Hon skulle ge sig sjalv blamarken och saga att det var Pappanik som hade gjort det sa hon kunde fa flytta. Bah! Djavla unge! Fast jag ar glad att hon sa det, for nu vet jag att man maste vara beredd pa det varsta, for hon har inga begransningar den dar! Nar vi kom hem sa kramade hon mig pa trappan och viskade "Du ar den basta personen jag vet!"

Speaking of Syster Elak, sa igar. Jag satt vid msn och pratade, nar hon kom in pa kontoret;

- Ar det dar din pojkvan?
- Nej, det ar det inte.
- Vet du Jenny, du borde ha en pojkvan.
- Jasa? Varfor det?
- Jo, for du ar en valdigt sexuell person.

Jag satte klaffet i vrangstrupen och skrattade tills jag grat. Hon bad om ursakt hela kvallen, och hon skams som en hund. Pryda djavla britter!

Nu ska jag ga och morgonmysa med Lilleman, och sedan ska vi ivag pa lekdejt.

1 comment:

Anonymous said...

Åh, hahaha, sexuella Jenny!
Du godtar väl inte ursäkterna! ;)