Wednesday 3 December 2008

Pust.

Jag bara alskar lugna morgnar, gor inte ni det?

02.13 - stupar i sang.
05.17 - Lilleman knackar pa dorren och vill kliva upp. Lagger honom igen med en flaska mjolk.
05.47 - Lilleman knackar pa dorren igen. Lagger honom igen med en flaska mjolk.
08.24 - BANG! BANG! BANG! pa dorren. Syster Elak vill ha skjuts till skolan.
08.25 - Kliver ut ur sovrummet kladd i en mystisk kreation av vad som lag narmast.
08.26 - Lilleman grater for han har kissat i sangen och ar alldeles blot. Tar av honom pyjamasen.
08.27 - Syster Elak gastar om nagonting hon vill att jag ska gora som jag inte hor for jag har inte druckit kaffe annu. Hon vill att jag ska skriva pa nagot. Skriver under med Gull-Britt Eriksson.
08.28 - Borjar gora kaffe.
08.29 - Springer upp med Lilleman for att kla pa honom.
08.31 - Gar pa toaletten.
08.32 - Dricker forsta klunken kaffe.
08.33 - Slanger pa skor, tar med kaffe, tander en cigarett och gar ut for att avfrosta bilen.
08.35 - Letar fortfarande efter djavla isskrapan, hittar den inte, sa jag anvander ett tomt CD-fodral.
08.39 - Skrapar fortfarande djavla fonster med djavla CD-fodral.
08.40 - Syster Elak kommer ut med Lilleman och satter honom i bilen. Och sig sjalv. Jag har fortfarande tva rutor kvar.
08.42 - Brevbararen kommer gastandes nerfor backen och har ett paket han vill att jag ska kvittera.
08.43 - Syster Elak sitter och skriker i bilen att jag ska skynda mig.
08.43 - Jag mordar alla tonaringar pa diverse olika kreativa vis i huvudet.
08.44 - Jag kvitterar paketet.
08.45 - Satter mig i bilen och kor ivag. Med kaffekopppen pa taket.
08.46 - Svar den langsta ramsan nagonsin hord med manskliga oron.

4 comments:

Anonymous said...

Hahaha det är för roligt =) Jag kanske inte vill ha barn ändå...

/Anna... alltså hon i Linköping

Tänkte du på att det det här var första gången jag skriver här!? =)

Kerstin said...

Haha, vad glad jag är att mina ungar är vuxna och utflugna. :)
Ha det gott.

Miss K said...

Hahha, rolig läsning!

Anonymous said...

Hehehehe

Eat that!

Hohoho